handdator

Visa fullständig version : golf 1 mk1 gti



mk1_
2012-02-13, 14:16
hej jag skulle behöva hjälp med o sätta i en 8v insprut k-jet insprut..vill ha hjälp med vad som behövs för få den o starta o gå allt!!!! :D o gärna ite fakta o bilder:)

Raz
2012-02-13, 14:48
Flyttade tråden till VW-Forumet

golf
2012-02-13, 17:22
hej jag skulle behöva hjälp med o sätta i en 8v insprut k-jet insprut..vill ha hjälp med vad som behövs för få den o starta o gå allt!!!! :D o gärna ite fakta o bilder:)

har du topp eller hel motor ock?.. spridarna sitter ju i toppen ock ....har du pump ock ? ja brukar göra så att jag när jag har problem med kjet att jag tar bort luftfilter så jag kan trycka in skivan så jag hör att tryckgivarn till pump funkar bla .. bästa e att man tjuvkopplar startmotor å startar direkt på batteri så du kan ställa in luft/bränsle med insex på bränslefördelaren samtidigt som du vevar ....sen så måste du ha rätt tank ock dvs med retur bla.. man kan även dra upp en spridare å se att det kommer soppa ibland kan dom sätta igen sig .. särskilt om bilen/sprutet stått/ legat i flera år .. det kan komma fjuttstråle om dom e igensatta .. bäst att byta dem då.. man kan även peta med nagel på spridarns topp så det duschar bättre iåfs .. du kan sen när den startar rycka upp alla spridare trycka in skivan på bränslefördelaran så du ser hur spridarna duschar .. du behöver inte ha igång bilen bara du har tändning på .. har dock mindre koll på var tryckgivarn till pumpen sitter eftersom jag aldrig konverterat .. utan bara e bra på å starta upp gamla kjet.. fast ser ju att du har mk1 å om du har du förknasare nu å måste byta tank så måstet du ta ner bakaxel för å byta tank .. skulle nog sälja sprutet isåfall å köpa weber istället

mk1_
2012-02-14, 10:14
tack för allt tips:) men jag ha en hel motor o allt till:) men jagh a har fått den o gå men måste byta topp för ventilerna va kassa på den som sitter på den gick ren skit men ska byta topp o se men vet du hur man koppla in ett bränslerelä?:P