handdator

Visa fullständig version : Fel på c:låsmotor i förardörr på Polo -00



mt4base
2012-02-12, 16:35
Idag fick bilen ett spel och ville inte låsa eller låsa upp på larmknappen (eftermonterat larm). När jag satte nyckeln i låset och vred om påverkades endast förardörren. Knappen på dörrsidan för låsning klarade att låsa allt men inte låsa upp samtliga dörrar. Sen när jag testade att låsa och låsa upp på passagerar sidan fram så funkade det, då låste den alla dörrar (inkl förardörren) och även bagaget.

Antar att det är c-låsmotorn som gått sönder i förardörren? Nån som bytt en sådan nångång? Bökigt/enkelt? Vad kostar en ny sådan? Skrotarna verkar ta uppåt tusingen för även välanvända sådana så det är kanske läge att köpa en ny? Vad tror ni?

skrotnisse
2013-04-16, 09:29
Fan det låter som du råkat ut för nåt liknande som mig. Har skrivit i en tidigare tråd http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?17587-Centrall%E5s-problem-Polo-Gti-00&highlight=centrall%E5s+polo, men inte fått nåt svar.

Skillnaden är att jag bara kan låsa upp, men inte låsa på passagerardörren. Har hittat en tråd tidigare som behandlade själva låskistorna. Tydligen vanligt att lödningarna där går sönder. Kommer inte ihåg riktigt vilket forum det var, men har instruktionen sparad på min andra dator.

Eftersom det går att både låsa och låsa upp, men på olika ställen så borde ju pumpen va ok? Utgår från att du också har vakumpump i bakluckan? Jag tror på vakumslangarna. Hoppas nån har svar. Ska börja riva i det så snart jag har tid. Om du hittar nån lösning så skriv gärna igen.

mt4base
2013-04-16, 23:56
Bilen c-lås lever sitt egna liv. Kistan på högerdörren är ganska konstig nu med. Det funkar att låsa och låsa upp där men öppningen av dörren inifrån funkar inte på högersida osv. Märkligt. Ska se om jag kan hitta låskistor att byta med. Det kostade inte så mycket på skroten. Det värsta är väl att alla är likadana för vår bil är ju ingen långmilad bil.