handdator

Visa fullständig version : Främre avgasa system golf3a 1.8:a



qwest
2012-02-12, 15:01
Tjena.. På främre avgasaröret på golf 3 sitter det ju ett flexrör mitt har gått av för andra gången på korttid o börjar bli trött på att byta skiten jämt, är det någon som har svetsat ditt en vanligt rör ist för det flexröret? tänkte svetsa ditt ett rör så det sitter kvar, men kom på att det kanske kommer förstöra mer än vad det gör nytta? tacksam för svar! // Qwest

Särkelä
2012-02-12, 15:26
kan ju vara så att motorn rör sej för mycke så det knäcker röret.. är dina motorfästen ok??

qwest
2012-02-12, 15:29
kan ju vara så att motorn rör sej för mycke så det knäcker röret.. är dina motorfästen ok?? Japp mina motor fästen är bra, dock är ju skiten förlåg för att åka i så skiten tar ju i lite då o då. dock tar bara skarven i fast inte katten,

monti garbi
2012-02-12, 21:19
Ska du svetsa ett rakt rör istället för flex och skarven tar i lär ju röret gå rakt av, kanske sabbar du grenröret också.
Om du är kompis med svetsen försök höja skarven några cm så den inte tar i istället.

qwest
2012-02-12, 21:46
Japp blir ett rakt rör, efter som jag har bytt 1gång tidigare o orkar inte ligga o krångla med skiten mer. som sakt har bara bilen fram o tbx te jobbet tills jag får ut jettan ur garaget igen.. ja höja skarven sa du ngt, La mig under bredvid bilen o såg enbart att det var av som den gamla var så jag har inte varit ute o kollat mera.. fast får allt försöka bygga det någorlunda riktigt ;) bes går ju ut i maj o då blir det skroten i vilket fall :)

onk
2012-02-12, 22:25
Köp ett sånt universal flexböj på typ snetema eller meko och svetsa dit, det funkade till den snorlåga 1,8 jag hade iaf.