handdator

Visa fullständig version : Lackkonservering? Silver Seal kontra konkurrenter?



henel321
2012-02-08, 13:12
Har precis hämtat ut en SVART polo gti 2012.. Jag hade egentligen lovat dyrt och heligt att ALDRIG mera köpa svart bil - men den var ju snygg i svart. :)

Funderar på en lackförsegling för att göra lidandet lite mindre. Bilen kommer gå som andrabil och kommer absolut inte gullas med utan kommer vara en bruksbil - d.v.s vi kommer inte prata handtvätt varje vecka utan jag kommer lämna in den på tvätt var 3-6:e vecka hos de som handtvättar på jobbet när den ser ut som skit... (Det är förvisso sjukt duktiga, och fortfarande handtvätt, men den kommer se ut som en amerikans mud-racer mellan varje tvätt...)

VW har Silver Seal Nano 2k som kostar 3495 inklusive en inredningsbehandling, 2995 utan inredning. (De säger dock inte vad det kostar med komplettering efter ett år?)

Hur är denna i kvalitet kontra Ditec? Finns det bättre alternativ i Stockholmsområdet? jag har hört mycket gott om Mr Cap men vet då inte vem som gör deras behandlingar på ett bra sätt i södra Stockholm.

Tacksam för hjälp. :)

Gurkiz
2012-02-08, 18:03
Har kört Silversealen på jobbet på deras demobilar och det är ett bra lackskydd!

Men kör även DiamondBrite vilket jag tycker man får mycket bättre resultat av och det håller alltid bra glans.

Jag behandlade en Röd Skoda Octavia och varje gång man tvättade den såg den som ny ut och den gick som demobil i ett år och var riktigt skitig när jag tvättade den :)
Behandlade även en Svart Octavia för 2 veckor sen och den bilen ser verkligen svart ut, Den fick en helt annan lyster :)

Så jag rekomenderar Diamondbrite! :)

henel321
2012-02-09, 11:02
Silver seal har inte fått så bra kritik när jag har läst/hört mig för. Lite som ett bättre vax.

Jag blev rekommenderad att köra PPS av en kollega, dessutom blev jag rekommenderad en firma som han har goda erfarenheter av. (Hantverket är ju viktigare än medlet egentligen...) Dessutom var det riktigt prisvärt med lite kompisrabatt. :)