handdator

Visa fullständig version : Klanteri och nu lyser airbaglampan :(



Merlinen
2012-01-28, 16:56
Klantade mig lite under installationen utav min RNS510 :(

I all iver att testa den när jag hade sattit den på plats så vred jag igång täningen bara för att kolla så den startar och så.

MEN jag glömde koppla in airbaglampkontakten i mitt konsollen innan jag drog igång bilen och nu klagar den hela tiden på "airbag fault".

Går den att resetta utan VAG-COM ?

Svanb3rg
2012-01-28, 17:03
Man ska absolut inte koppla ur den,jo nu måste du in på VAG med bilen...

Merlinen
2012-01-28, 18:39
Man ska absolut inte koppla ur den,jo nu måste du in på VAG med bilen...

Klar jag inte behöver in på VAG med den, behöver mest troligen bara en VAG-COM.
Samt man måste koppla ur den när man byter stereo, annars så får man inte bort överdelen.

Henrik.M
2012-01-28, 19:14
Den måste nollas antingen på VAG eller med VAG-COM.
Man ska aldrig vrida på tändningen när airbaglampan är fysiskt urkopplad , då får du felkod.

Går ej att släcka på annat sätt..........vad än någon säger att kompisens,kusins,farbros man gjort. =)

Merlinen
2012-01-28, 20:13
Den måste nollas antingen på VAG eller med VAG-COM.
Man ska aldrig vrida på tändningen när airbaglampan är fysiskt urkopplad , då får du felkod.


Mmm, gissade det, kanse får köpa en VAG-COM kabel utav som inte har någon VAG bil kvar.

Men som sagt det var lite klantigt att dra igång täningen, glömde som sagt bort kabeln :/

Henrik.M
2012-01-28, 21:14
Ett råd/tips i alla välmening när du ska köpa kabel.
Köp INTE en piratkabel , satsa på "the real deal" , spar både humör och bekymmer.

Merlinen
2012-01-29, 02:50
Ett råd/tips i alla välmening när du ska köpa kabel.
Köp INTE en piratkabel , satsa på "the real deal" , spar både humör och bekymmer.

Japp det är en riktig kabel då han sa att han har ett kvitto på den som han sa "på en bit över 2k"