handdator

Visa fullständig version : Aktion tändspolar Golf GTI -07?



Premis
2012-01-23, 17:33
Tjena,

En kille ifrån Mechanum ringde mig precis och sa att jag måste byta tändspolarna på min GTI -07 och att dom skulle göra det kostnadsfritt.

Är det nån som har koll på denna aktion ifrån VW med lite mer bakgrund, kanske nån som jobbar på VW? Han hade ingen koll, han hade bara fått en lista där mitt namn stod.

Kanske lika bra att boka en tid så dom inte hinner ta slut :).

Mini_me
2012-01-23, 20:29
Är troligen en aktion , ja. Tar slut gör dom inte men gratis är alltid gott. =)

Han har troligen fått en lista på alla bilar i deras distrikt med öppna aktioner på...dvs bilar som inte varit inne nyligen eller som kanske har flyttat in nyligen och kör mekonomen (Hua!)...

Henrik.M
2012-01-23, 21:25
Är det nån som har koll på denna aktion ifrån VW med lite mer bakgrund, kanske nån som jobbar på VW?


Jag kan ta ett scenario hämtat ur luften med tändspolar som exempel.
Aktionen täcker ett visst chassinr område (ibland hela årsmodell/bilmodell serier) med en viss typ av motor som har en viss typ av tändspolar.
Anledning kan vara att ex just extremt mycket tändspolar av just den sorten tidigare reklamerats på just den motortypen och nu har man tagit fram en uppdaterad/bättre/annan version av tändspole.

MEN det fria bytet av tändspolar gäller endast om det sitter orginalspolar i bilen med det artnr som listan för aktion motsvarar , har kunden själv bytt spolar till ex spolar av annat artnr alternativt spolar från annan leverantör...........då får man stå för steken själv OM man vill ha dom bytta.
Gäller även om du ex har 2 VAG spolar som enligt lista ska bytas och 2 spolar som enligt lista ej får bytas , då byts bara 2 spolar på aktionen , resterande 2 får kund själv betala OM man vill byta dom.
Listan baseras på artikelnr på spolarna.

En sak att tänka på INNAN man springer på stan och köper tändspolar , hör med VAG först det kan löna sig även om du har en äldre bil med tändspolar.
Vi kan kalla det för ett jägartips. ;-)

Merlinen
2012-01-23, 21:53
Få se om man bli kallad, har ju också en -07 GTI fast en edition 30 då.

Peter-C
2012-01-23, 22:08
Få se om man bli kallad, har ju också en -07 GTI fast en edition 30 då.

På vår Audi 05 som går ganska lite per år (är sällan på verkstad) så fick jag bytt spolarna för några månader sedan efter att först ha ringt till VAG verkstad. Ring så tar de säkert in den på kontroll/byte, (snabbt gjort).

/Peter

Henrik.M
2012-01-23, 22:12
Ring så tar de säkert in den på kontroll/byte, (snabbt gjort).

Räcker med att ringa och ange REG nr.

Jägartips nr 2..........nu blir det inga fler. ;-)

Mickeelfstedt
2012-03-02, 22:42
Du får kolla serienummret på spolarna, är det rätt nummer får du nya gratis, det fick jag!

Ari
2012-03-04, 11:47
Fick nya till min Passat -02.

Exelon
2012-03-04, 13:51
Är det samma aktion som jag har fått på min r32á? 28F5 tekniks uppdatering. Vet nån vilka tändspolar(nummer) det gäller?