handdator

Visa fullständig version : Vindrutetorkaren lagt av, Golf MK5.



berlands
2012-01-23, 15:34
Särbons son skulle ut och köra med deras bil, en Golf TDI 2004.
Det låg rätt mycket blötsnö på vindrutan, och när han startade torkaren så lade denna av.
Han menar på att han kollat säkringen. (jag är "tyvärr" på skidsemester, så jag har inte kunnat kolla på det hela själv än. :)
Det verkade vara samma säkring till vindrutetorkaren som till bakrutetorkaren. Men säkringen var hel, och bakrutetorkaren funkade.

Så frågan, finns det något mer skydd som kan ha trätt in ifall motorn gått trögt? Eller är det verkligen så motorn har pajat?
Eller kan det vara så att det finns fler säkringar som man ska kolla? Den som var gemensam för fram och bak kanske enbart var för själva elektroniken, inte till motorn?

/Berlands

steffe_GTI
2012-01-23, 16:06
Detta hände mig också på min MK5 gti, kopplade loss och på batteriet. Det fungerade efter detta :)

berlands
2012-01-23, 20:17
Aha, tack.
Men man tycker att det borde räcka med att man stänger av tändningen ett tag?
Ska prova att koppla loss batteriet när jag är hemma hos bilen igen...

/Berlands

berlands
2012-02-04, 10:54
Fick rätt på det här problemet, det satt även en 25A-säkring i elcentralen i motorrummet. Och denna hade pajat. Så det var lätt fixat.
Letade febrilt i instruktionsboken efter en översikt vad de olika säkringarna går till, men det fanns inte!
Hur fasen ska man då veta vilka säkringar man ska kolla?
Nån som vet var man hittar en sådan översikt?

/Berlands

a128
2012-02-04, 11:45
Det är dålig med info i dom tidiga instruktionsböckerna, har själv haft en 2004 har numera en 07:a där är det bättre

haynes engelska rep-handbok har bra info