handdator

Visa fullständig version : Passat v6 02-05? Nåt att ha?



megasiken
2012-01-19, 19:10
Nån här som har nån erfarenhet av passat v6 02-05?

Sugen på att köpa en då jag letar lite billigare bil. Vill ha awd och gillar passaten.

Vet att det inte är nån raket. Men borde väl vara rätt bekväm och skönt med v6an och automatlådan?

Eller är det bara skit? Nån här som har erfarenhet får gärna dela med sig av sina åsikter :)

Tacksam för tips!

G60 V-spec
2012-01-19, 22:56
Audi rakt igenom nästan. 2.8:an 30v 193hk från Audi. Quattro från Audi dessutom, om jag inte minns fel. Min erfarenhet av Passat V6 4-motion har varit bra, hittils iaf =)
Tiptronic-lådorna håller bra, förutom några ventiler som strular ibland. Men det är billigt att ersätta dessa med nya om så behövs.


Mvh Vlado

Manny
2012-01-19, 23:09
Tror mer att det sitter passatdelar i Audin ;-). Stora skillnaden är nog att passaten har öppen diff bak mot Audin med diffbroms. Det gör Audin lättare att åka brett med.det är vad jag luskat fram en gång innan iaf.

skickat från min mobiltelefon.

GTI-nissen
2012-01-20, 09:32
V6:orna har en förmåga att läcka olja lite varstans tycker jag och har man inte lite varv så är den ingen raket direkt. Ganska törstig också, men så blir det ju med en stor motor. Annars en skön bil med en helt annan känsla än en 1.8T.

Med hjälp av Scaninavian flick så är det inga problem att åka brett heller även om det inte blivit så mycket av den varan i vinter iofs...

2stroke
2012-01-20, 12:59
Nån här som har nån erfarenhet av Passat V6 ( 2001-2005A ) 4-Motion ?
Sugen på att köpa en då jag letar lite billigare bil.
Vill ha 4WD och gillar Passat'en.
Vet att det inte är nån raket.
Men borde väl vara rätt bekväm och skönt med V6an och automatlådan ?
Eller är det bara skit ?
Nån här som har erfarenhet får gärna dela med sig av sina åsikter.
Du får jäkligt mycket BRA bil för pengarna,
men såvida din plånbok inte är tjock så skulle jag inte köpa en med Tiptronic.



Audi rakt igenom nästan...
2.8:an 30v 193hk från Audi.
Quattro systemet från Audi.
Min erfarenhet av Passat V6 4-motion har varit bra, hittils iaf =)
Tiptronic-lådorna håller bra
Stämmer bra det dära förutom det dära med Tiptronic lådorna.


Stora skillnaden är nog att Passat'en har öppen diff bak mot Audin som har diffbroms.
Det gör Audi'n lättare att åka brett med.
Det är vad jag luskat fram en gång innan iaf.
Hmmmm.....
Detta skulle jag vilja mera om !!

lasholm
2012-01-20, 13:22
Tror mer att det sitter passatdelar i Audin ;-). Stora skillnaden är nog att passaten har öppen diff bak mot Audin med diffbroms. Det gör Audin lättare att åka brett med.det är vad jag luskat fram en gång innan iaf.

skickat från min mobiltelefon.

Jag har haft en A6 2.8q och inte satt det nån diffbroms på den inte!

Manny
2012-01-20, 14:08
Ingen garanti för att mitt påstående stämmer, det är bara internetinfo så att säga.

Janne.M
2012-01-20, 14:38
Stämmer det där med quattro-drivlinan? jag har hört det jag också, men aldrig sett det på "papper" eller kollat själv.

megasiken
2012-01-21, 15:58
Tack för alla svar. Så man ska försöka hitta en manuell då m.a.o?