handdator

Visa fullständig version : Bytt bränslepump scirocco



Joakim1972
2012-01-17, 13:42
Då bilen bara dog i helgen på vägen blir man ju lite konfunderad direkt? Va fan va det som hände. Efter lite sökande här på forumet så konstaterade jag bränsle fel. Rev bort baksätet och byte förpumpen 399:- på biltema. Gött tänkte jag och hoppa in i bilen och skulle starta pärlan. ??? Bilen startade inte av min förvånan? Va fan mer fel. Japp huvudpumpen trasig också. Leta efter en pump och hitta en tråd här på forumet att Volvos pump skulle passa. Ny resa till kära biltema och införskaffa en sådan pump 499:-(Skaffa kopparbrickor också ingår inte). Lite mindre i storleken med passade bolton. Hoppa in i bilen igen och vred på nyckeln. Gött bilen startade direkt. Tack kära forum nu kommer jag till jobbet igen utan att låna dotterns bil;-)

Manny
2012-01-17, 14:00
Välkommen!

Kul att vårt forum gör nytta, detta är halva grejen med klubben, för att göra ditt bilägande billigare och roligare!

mrpete
2012-01-18, 00:58
Var dock på din vakt vad gäller biltema-pumpar. De kan gå i åratal eller så slutar de att funka efter 15min som min gjorde.. Skönt att det löste sig iaf och nu vet du troligtvis vad felet är om det uppstår liknande problem igen.

Manny
2012-01-18, 01:18
Jag köpte en ny från england till min GTI, skulle motsvara original, och den hade exakt samma mått med.