handdator

Visa fullständig version : K-Jet fråga..



kim_gulle
2012-01-14, 20:13
Pillade lite med K-jeten idag och tänkte jag skulle pröva lägga en extra bricka på returen för att få upp trycket lite då jag har både manometer för styrtrycket och bredbandslambda att justera efter.

Själva frågan angår den O-ring som sitter på den lilla skruven som fjädern och brickorna sitter på för att bestämma systemtrycket. Vad har den här o-ringen för funktion? Vad är det som den tätar?

kim_gulle
2012-01-16, 00:38
Hmm, gick trögt här. Får leta vidare då. :)

Manny
2012-01-16, 01:00
http://piclair.com/data/ia681.jpg

=)

kim_gulle
2012-01-16, 06:41
Nämen tackar!

Så vad jag förstår så tätar O-ringen mellan styrtrycksregulatorn och returen till tanken? Vad skulle då hända om den här O-ringen försvann?

Lillen
2012-01-16, 12:46
Nämen tackar!

Så vad jag förstår så tätar O-ringen mellan styrtrycksregulatorn och returen till tanken? Vad skulle då hända om den här O-ringen försvann?

Tappat tryck.
(gissar jag , även om man inte skall gissa)

Varför bara shimsa med en brick?
Du kan ju göra den ställbar med skruv!
Då får du samma effekt men kan variera medan du läser av med lambda & manometern!?

Manny
2012-01-16, 12:48
Om jag tänker rätt nu... O-ring borta, lägre styrtryck, och högre systemtryck, eller om det blir tvärtom, orkar inte tänka rent nu :P

Pelvan
2012-01-17, 12:30
http://piclair.com/data/ia681.jpg

=)
Vad kommer detta ifrån? Är det något du har på .pdf och kan bjuda på en kopia av?

kim_gulle
2012-01-17, 19:20
Tappat tryck.
(gissar jag , även om man inte skall gissa)

Varför bara shimsa med en brick?
Du kan ju göra den ställbar med skruv!
Då får du samma effekt men kan variera medan du läser av med lambda & manometern!?

Ställbar med skruv? >:O
Hur bygger man det då?

Själva grejen med det hela var att faktiskt av någon anledning så saknades o-ringen på min bil.
Har alltid varit lite småtjurig att få igång och har inte velat gå på alla burkar till en början utan att man gasat upp tomgången. Man var även tvungen att alltid hålla halvgas för att bilen skulle starta över huvud taget.
Men nu när jag satt dit en o-ring så startar den väldigt mycket lättare, utan att hålla på gaspedalen.