handdator

Visa fullständig version : Baktorkare går när man lägger i backen. Går det att stänga av? Golf GTI VI



Bossni
2012-01-10, 23:01
Ja frågan är precis som topic lyder. Kan man stänga av denna funktionen nånstans? Eller får man fråga på VAG?

Är så trött på att baktorkaren ska göra ett svep när jag ska backa. Det är alltid grus och s**t på bakritan, då vill man inte att den ska gå på torr ruta.

Det värsta är att även om jag stänger av torkarna fram så gör den svepet bak ändå. Så torkarna fram måste vara avstängda ett par minuter innan man vågar backa.

Premis
2012-01-10, 23:07
På 5an gör den bara så när regnsensorläget är aktiverat, kanske samma på din?

canterbury
2012-01-10, 23:12
ja precis, har man inte nollat spaken så den e i neutralt läge så startar den alltid. skär alltid i själen när man glömmer den o den äckliga lilla gummiskrapar gnisslar över allt mög på bakrutan

Bossni
2012-01-10, 23:15
Nee även om jag har torkarna avstängda och drar spaken neråt (enkelsvep på framrutan) och backar sen så går baktorkaren med. Jag blir tokig på den snart.

Edit: canterbury :hur nollar du den då? För det är väl som jag skrev här ovan? Börjar man blir för gammal för detta nu?!

Edit nr 2: Jag förstår vad ni menar, jag får gå och prova igen om en stund.

Henrik.M
2012-01-10, 23:28
Funktionen med bakrutetorkaren går att koda bort med VAG-COM under 09 elstyrdon.
Gjorde det härom veckan senast.

Skickat från min Äppel Padda.

Sam
2012-01-11, 02:21
Japp ska gå o koda