handdator

Visa fullständig version : Can bus/bluetooth/wifi iPhone leksaker til VW



bmk
2012-01-05, 09:21
Vet at nar jag hade vw senast gjorde jag någon vag-com grej ti min pc, dar man kunde kolla fel koder osv.....

varden har ju gått et långt steg framåt men det jag undrar e vad fins før leksaker i dag till vw i kombinsjon t.ex iPhone?.

hittade en grej som het OT-2, denna http://www.innovatemotorsports.com/products/ot2.php. någon som testat?

Kingen
2012-01-05, 10:10
Har sjäv en ELM327 bluetooth adapter + Torque (Android market) och där kan man få fram betydligt mer data än vad jag kunde läsa om OT-2 samt betydligt billigare. ELM327 kan du köpa på tradera/ebay för ett par hundralappar och Torque tror jag kostade runt 40kr på android market. Man kan även logga datan och få ut en logg, kolla laddtryck, diagnostik/felkoder etc.

Nilsson.P
2012-01-05, 11:05
Någon som vet hur denna ELM327 fungerar ihop med Iphone4 och om det finna nått liknande program till Iphonen?

Merlinen
2012-01-05, 11:09
Någon som vet hur denna ELM327 fungerar ihop med Iphone4 och om det finna nått liknande program till Iphonen?

Osäker men finns en del OBD2 program på appstore som det står att ska fungera med dom flesta "sensorer".

Kingen
2012-01-05, 20:32
Kollade på iPad 2 nu, bör vara samma som iPhone (?) och där fanns inte torque iaf, de som fanns var sådär. Torque är ett bra program och på min förra seat exeo så hade jag en laddtrycksmätare i bilen som visade samma som programmet även om det var lite lite fördröjt via blåtanden jämtemot den fysiska mätaren men det viktiga att livedatan verkade stämma, laddtryck, oljetryck, oljetemp, insugstemp, avgastemp etc etc.

Verkar tyvärr inte finnas i AppStore, hade varit grymt annars med en iPad hållare att ha massa live data i mittkonsollen :)

Confide
2012-01-06, 00:41
Har för mig att alla appleprogrammen kör via wifi och inte blåtand.
På Fabian så är updateraten riktigt bra, kanske kan köra en Galaxy Tab :-)?

sent from the real deal

bmk
2012-01-12, 10:58
hitta denna om någon har provat...ser ju intressant ut.....

http://www.plxkiwi.com/kiwiwifi/hardware.html