handdator

Visa fullständig version : Belysningsvred i Golf III



jonas_lindquist
2007-07-26, 23:44
Hej!

Som många andra sagt tidigare, så är det synd att man inte kan söka i gamla forumet nu för tiden. Hoppas det ordnar sig!

Hur som helst, så har jag nyligen blivit ägare till min första bil! Golf III -94 med 12,000 på klockan.

När jag köpte den så satt belysningsvredet fast i läge 0 - det gick inte att rubba. Gick på skroten och plockade en "ny" från en vento. Den gamla hade bak- och framdimljusväljare, men inte den "nya", men jag har ju inga dimljus fram ändå tänkte jag.

Nu till min fråga: skall symbolerna ovanför själva vredet lysa? Släja vredet lyser, men inte "0", "p-ljus" och "halvljus". Om de ska lysa, kan man byta nån lampa, eller måste jag byta hela klumpen? Nån som vet?


Vidare har jag försökt få tag i textilmattor till bilen, men det verkar smärre omöjligt. Någon som vet var jag kan köpa dessa? VAG verkar ha slut överallt och HCJ:s mattor har jätesnygga drakar eller tribalmönster sydda på sina... *IRONI*

Tacksam för svar!

Hälsningar,
Jonas

ypzilon
2007-07-27, 07:50
Biltemas textilmattor är faktiskt helt ok. 149:- och helt ok passform.

jonas_lindquist
2007-07-28, 11:19
Är det verkligen ingen som suttit i en Golf 3:a med tändningen på när det är mörkt ute?

//Jonas

Danne_
2007-07-28, 16:44
Är det verkligen ingen som suttit i en Golf 3:a med tändningen på när det är mörkt ute?

//Jonas

Dom ska lysa och det går inte att byta bara lampan utan hela vredet måste bytas.

jonas_lindquist
2007-07-28, 16:48
Dom ska lysa och det går inte att byta bara lampan utan hela vredet måste bytas.

Okey. Tack för svaret!

//Jonas

jonas_lindquist
2007-07-28, 16:49
Biltemas textilmattor är faktiskt helt ok. 149:- och helt ok passform.

Jo, jag var och kikade på dem idag. Var väl inte helt otänkbara, dock är jag rätt inställd på svarta mattor. Någon annan som har någon idé?

//Jonas

Leifi
2007-07-28, 21:55
Dom ska lysa och det går inte att byta bara lampan utan hela vredet måste bytas.

På min Golf 3:a är belysningsreglaget för dimljus fram och bak. Där finns en lampa att byta. Gå till VW-handlarn och hör. Lampan är special och kostar drygt 50-lappen.

jonas_lindquist
2007-07-29, 01:11
På min Golf 3:a är belysningsreglaget för dimljus fram och bak. Där finns en lampa att byta. Gå till VW-handlarn och hör. Lampan är special och kostar drygt 50-lappen.

Jag förstår inte riktigt vad du menar - fram och bak? Vart sitter lampan?

//Jonas

TheDeadDorkster
2007-07-29, 01:39
Det är en lampa du ska byta, det är lite jobb att byta den, men vet man hur blir det enkelt för nästa gång :) Jag var tvungen o ta isär vredet lite, men beroende på din tur kan det vara så enkelt att du enbart kan skruva loss lampan.
Såfort du får lampan från VW blir allt tydligt.

polomannen
2007-07-29, 09:51
Det är väll en diod och inte en lampa som lyser...eller hur.

POLO RTS
GOLF GTI SPECIALL
GOLF VR6-ZR

Leifi
2007-07-29, 22:00
Det är en liten lampa som sitter i en plastsockel. Ta ut vredet och sen på baksidan ser du vart den ska sitta.