handdator

Visa fullständig version : Golf III Cab stannar?



Crille82
2007-07-26, 19:46
Morsan och farsans grannar har en Golf MK3 Cab 2,0 115 hk -96, med lite problem...

Problemet är att bilen går mellan 5 och 30 min för att sedan stanna tvärt utan att rycka före. Bilen startar sedan direkt för att sedan stanna efter några min igen. När detta upprepats några gånger så är den helt död. När bilen sedan stått i ca. en halvtimme startar den igen. Det hela upprepas...

Felkoderna är avlästa och visade att reläet till bränslepumpen var trasigt, något som borde kunna vara orsak till felet. Hur som helst, reläet och bränslefiltret är bytt men felet kvarstår...

Någon som råkat ut för liknande tidigare eller har en teori om vad det kan vara för fel..?

Det är även problem med el-suffletten, motorn går men suffletten rör sig inte. Hydrauliken är till synes intakt och systemet verkar inte läcka. Naturligtvis inte lätt att veta vad det beror på rak arm, men men... Någon som har en teori om det?

Lindahl
2007-07-26, 20:44
Angående sufletten kolla så att skruven på sidan på cabpumpen är åtskruvad, den skruvar man loss om man av någon anledning vill fälla sufletten manuellt. Har hänt mig själv när jag bytte pumpen på min.

//Håkan

Crille82
2007-07-26, 21:14
Angående sufletten kolla så att skruven på sidan på cabpumpen är åtskruvad, den skruvar man loss om man av någon anledning vill fälla sufletten manuellt. Har hänt mig själv när jag bytte pumpen på min.

//Håkan

Den är åtskruvad...

Crille82
2007-07-28, 21:50
Inget tips..?

Crille82
2007-08-05, 23:31
Ingen som haft liknande problem? Märkligt...

Mikegti
2007-08-06, 21:06
Ingen som haft liknande problem? Märkligt...

Jodå jag har haft det på en golf 3:a 2,0i. Då var det en skada på kablaget till vevaxelgivaren. Felet kom bara hur som hälst alla instument bara dog tänning försvann osv ibland starta den direkt ibland inte. När den gick funka det kanon.
Men men kolla denna sitter någonstans vid växellådan bakom startmotorn.
Verkar vara en sak som bara drabbar 2,0:or
Lycka till...Mike

Crille82
2007-08-06, 22:50
Tack så mycket för hjälpen! =)