handdator

Visa fullständig version : Demontera dörrsidor Polo -02



Skyracer
2011-12-30, 18:10
Skall byta basarna i dörrarna (diskanten sitter i A-stolpen) samt skruva fast basen i MDF-ring och även dämpa på min Polo -02.

Tänkte fråga först innan jag börjar rycka i dörrarna, hur man lättast tar loss dörrsidorna.

Onödigt att rycka clips och dra sönder något för att jag missat någon skruv. ;)

Mvh
Håkan

Exelon
2011-12-30, 18:44
Är säkert inte så stor skillnad mellan golf och polo, på golfarna så är det ett par små stjärnskruvar på undersidan på dörrsidan. Sen med en liten mejsel knäpper lös plasten till handtaget, där sitter det två stora stjärnskruvar. Sen är det bara att börja ta loss clipsen för hand sen koppla loss elhissarna och när dörren är lös så sitter gallret till diskanten i en stjärnskruv. Så är det iaf på golf fyrorna. Och det tar inte många minuter att ta loss dörrsidorna. Sen får du borra lös orginalhögtalarna dom sitter popnitade.

Skyracer
2011-12-30, 18:48
Tack, skall kolla.

Det gick bra, som du beskrev, tack! :)

Men grejen är att min diskant sitter i A-stolpen. Vad innebär det? Att det är ett bättre system? Nyare (äldre) modell av stereo? ;)

Borra loss blir inga problem, tar fram vinkelkapen om det skall vara så. Skall in med Focal-basar istället på MDF-ring (hoppas jag får plats).


Mvh
Håkan

Exelon
2011-12-31, 00:46
Aha kanske pga av platsbrist dom sitter i a stolpen? Då får någon annan som kan polo hjälpa dej.
Byggde ringar av mdf så jag fick dom stabilare bättre i mitt tycke iaf. Hade Alpine fram och RF bak (fyrdörrars) uppbyggt så dom satt i samma höjd som orginal högtalarna. Skrikarna fick precis plats med lite modifikation innanför orginal gallret fram. På sambons bil har dom gjutit små slutnalådor för 8" i sidornabak (tvådörrars), jäkligt bra ljud och man ser inte att det är 8" där. Stilrent!

niklasg85
2013-04-12, 13:13
hejsan lånar tråden lite har precis köpt mej polo årsm 04 som ja vill bygga lite ljud i men har problem med dörrsidorna.. kan man bara rycka bort dom efter men lossat på dom tre nedre skruvarna och dom tvåå större i handtaget?? kommer clipsen gå sönder då ?? tacksam för svar mvh