handdator

Visa fullständig version : golf 4 dör vid gassläpp



canterbury
2011-12-28, 21:39
Stadsbilen en golf 4a 16 ventilers 1.4a har börjat bråka vid start. Snällt går han igång men så fort man släpper gasen dör den, har jag dock kört den eller haft motorn igång ett tag så går den, är precis som man får varva den lite varm för att motorn inte skall lägga av. Någon som har någon idé om eventuellt fel?

Skall försöka spänna generator remmen, för har märkt att lyset är lite "varvtals reglerat" moch det vet jag att den inte var standard utrustning :) Men det kan väl inte vara relaterat till att motorn dör att det är för lite ström, då hade den ju knappast startat...

Dock har jag inte satt att varken kyla eller fukt har någon speciell påverkan för det är alltid desamma...

Mr dOhC
2011-12-28, 23:19
Kan vara läge att kolla upp om generatorn laddar som den ska, 13-14.5 volt bör det ligga på.

I övrigt hade det varit med att läsa av felminnet.

canterbury
2011-12-29, 00:09
Kan vara läge att kolla upp om generatorn laddar som den ska, 13-14.5 volt bör det ligga på.

I övrigt hade det varit med att läsa av felminnet.


Datorn hade inga felkoder, förutom en lampa bak som jag fixa. Glömde säga det att inga felkoder synts... det e ju det som e det värsta :( ska mäta spänning imorgon

Ska även kolla kablar om det e nåt som kan spöka....

vw-power
2011-12-30, 20:15
gör ett generatortest på någon verkstad, för med en multimeter kan det bli missvisande, tyvärr går det inte spänna remmen
då det är självspännande..
lycka till