handdator

Visa fullständig version : Knasig motorgång



magsnus_
2007-07-26, 19:18
Hej!

Är ny här på forumet, för jag har fått låna brorsans Golf III GTI och det är jag som brukar få skruva på den när det är något knas, och det är det ganska ofta tyvärr.

Förra året så kunde bilen bara dö helt spontant. På motorvägen i stadstrafik eller vanlig lanvägskörning. Efter mycket bytande med rotor, fördelarlock, tändmodul, tändkablar, tändstift, soppa filter så fannas fortfarande felet kvar. Tänkte då om det var soppa pumpen och det var det ju så klart så det felet försvann. Yheees tänkte jag men lyckan var inte allt för långvarig. efter några månader så började bilen bete sig knasigt igen.

Ibland när man stått stilla vid ett rödljus eller i en korsning, det behöver inte vara länge man står stilla och ska åka iväg så börjar bilen hoppa o rycka som tusan, man gasar och han dör jättefort o sedan kommer igång igen. Knullgas eller vad man nu kan kalla det, som om man skulle stampa upp o ner på gaspedalen. Var en dag jag höll på o smälla bilen i en korsning för jag kom knappt inte över vägen äns.

Idag så hände det igen, hade rutan nere och hörde att motorn lät väldigt dovt när den höll på o rycka o hoppa o studsa. Blir smått knäpp på det här snart. Är det någon som kan ha en aning om vad det kan vara eller var man ska börja?

/// Magnus

Manny
2007-07-26, 19:19
16v elelr 8v? ju mer info om bilen ju bättre svar får du nog...