handdator

Visa fullständig version : Snabb hjälp, angående RCD 500 och RCD 300



stifty
2011-12-26, 13:07
......

Henrik.M
2011-12-26, 13:16
Ja...

stifty
2011-12-28, 21:16
Hej tack!
har en till fråga, jag beställde en rcd 300 ifrån laga.se begagnad alltså, men fick inte med någon safe code, det stod med tuschpenna en 4 siffrigkod som jag trodde var safe coden och när jag slagit in den så funkade det inte och nu står det bara Safe, kan alltså inte slå in ett nytt försök... hur gör jag nu? går det att reseta radion på något sett? tas ut säkringen eller koppla ur batteriet eller liknande?

Henrik.M
2011-12-28, 22:10
Du måste låta radion vara påslagen i ca 30-60 minuter tills den går us safe mode.
Då kan du åter slå in koden.
Korrekt kod får du genom att ange radions serienr till auktoriserad VAG verkstad.
Du bör även koda in din RCD300 mot bilen så du får alla funktioner och slipper felkoder,eftersom bilen är programmetad för en RCD500 kommer den att slå en felkod som lyder "Styrdon radio felkodad".
Skickat från min Äppel Padda.

stifty
2011-12-29, 15:44
Hej Henrik! Tack för de två tidigare svaren, riktigt tacksam!
Okej vet du vad det kostar att få en ny safe kod? samt vad kostnaden är för att koda in RCD300 istället för RCD500?

MVH

Robin

Henrik.M
2011-12-29, 17:30
Hej Henrik! Tack för de två tidigare svaren, riktigt tacksam!
Okej vet du vad det kostar att få en ny safe kod? samt vad kostnaden är för att koda in RCD300 istället för RCD500?

MVH

Robin

Safecoden borde vara ett telefonsamtal bort till närmaste auktoriserad VW verkstad , ha till hands serienr på stereo , regnr på bil , samt ev personnr på ägare till bil.

Pris på inkodning av stereo är svårt att svara på beror mycket på vem som sitter bakom disken där du lämnar in bilen.
Annars finns det kanske någon vänlig själ i krokarna med VCDS som kan koda.

stifty
2011-12-30, 12:43
Finns det någon vänlig själ med en VCDS som skulle kunna tänka sig att hjälpa en tröstlös kille som har haft så stora problem med sin bilstereo? vore så otroligt tacksam. Det går inte att lösa safecoden med hjälp av serienummret på stereon typ? rakt över internet eller telefon? Skulle så gärna vilja lösa detta snabbt.