handdator

Visa fullständig version : Oljetrycksgivar till 1,8 F manhattan-89



Corre_Foppa
2007-07-26, 17:44
Jag skulle vilja veta vilken oljetrycksgivare kontakt jag ska ha till min manhattan 1,8L förgasare -89.
Vad motsåndet ska vara eller vad man går efter??

Manny
2007-07-26, 17:47
vad ska du ha ett motstånd till? är det orginal givaren du menar? hög eller låg tryck? eller eftermarknadsmätare?
ju mer info ju bättre svar!

Corre_Foppa
2007-07-26, 17:52
vad ska du ha ett motstånd till? är det orginal givaren du menar? hög eller låg tryck? eller eftermarknadsmätare?
ju mer info ju bättre svar!


Org. kontakten...va inne på autoexperten istan å frågade om en oljetrycks kontakt men dom hade 3st att välja på till manhattan 1,8 F motorn..

Manny
2007-07-26, 18:32
den som sitter på toppen eller vid filtret? spring in på VAG där kostar den drygt en hundring. och dom vet vilken du ska ha. Om jag inte är helt ute o cyklar så ska den vara blå.

Förgasare skriver du? du menar den centralinsprutade varianten va? du har ju kat på -89an. då borde det vara RP motorn.

Corre_Foppa
2007-07-26, 18:52
den som sitter på toppen eller vid filtret? spring in på VAG där kostar den drygt en hundring. och dom vet vilken du ska ha. Om jag inte är helt ute o cyklar så ska den vara blå.

Förgasare skriver du? du menar den centralinsprutade varianten va? du har ju kat på -89an. då borde det vara RP motorn.

Ska byta båda två tänkte jag..ska kolla me VAG,men pratade me kille på Auto experten.Då han vart ägare av en passat så fans det 7st svarta olje trycks kontakter...så tänkte kolla här om någon var helt säker :)

Japp förgasare,och centralinsprutad men dock ingen kat...

Manny
2007-07-26, 18:55
ska va kat på den... efter 89 år det ett krav.

Corre_Foppa
2007-07-26, 18:57
ska va kat på den... efter 89 år det ett krav.

Ok..men då är den gokänd iallafall :) bes. den för några månader sedan :)