handdator

Visa fullständig version : Scirocco MK1 stötfångare



Mattias
2011-12-23, 02:07
Hej alla vw fantaster

Är det någon som har kolla på vad det kan tänkas gå att köpa en ny/mycket bra begagnad stötfångare i svart plast UTAN hål för lyktspolare till en Scirocco MK1 79? Alla tips är välkomna, har försökt att titta runt lite på diverse sidor utan resultat.

Skulle även vara intressant om någon även vet var jag kan köpa den främre svarta "läppen" under stötfångaren?

Falcor
2011-12-23, 06:46
Läppen kan du köpa på diverse ställen men då är den för Golf mk1, stötfångare är i princip hopplöst att få tag på. Skroten och en rejält hög med tur är nog enda chansen.

matsola
2011-12-23, 08:32
bra begagnad stötfångare i svart plast UTAN hål för lyktspolare

Tyskland och resten av Europa via Ebay,
Såldes inte i Sverige utan hål för spolningen då det var lag på på spolning på 70-talet.
Men det är även svårt att hitta bra kofångare även där.

GranlundMKIV
2011-12-23, 17:07
Jag kommer plocka bort mina i sommar... men det är fler som visat intresse, framförallt för läppen.
Du kan ju alltid komma med ett bud.

http://www1.garaget.org/archive/22/21890/212306/212306-2017476.jpg

Mattias
2011-12-23, 21:49
Läppen kan du köpa på diverse ställen men då är den för Golf mk1, stötfångare är i princip hopplöst att få tag på. Skroten och en rejält hög med tur är nog enda chansen.

Om Golfens passar utan större modifieringar kan det vara ok, vill minas att den är något större?
Har redan en läpp men den är något trasig, kan eventuellt gå att laga.


Tyskland och resten av Europa via Ebay,
Såldes inte i Sverige utan hål för spolningen då det var lag på på spolning på 70-talet.
Men det är även svårt att hitta bra kofångare även där.

Misstänkte att läget var sådant, men ville kolla om någon satt inne på info som jag ej själv har.


Jag kommer plocka bort mina i sommar... men det är fler som visat intresse, framförallt för läppen.
Du kan ju alltid komma med ett bud.

Lungnar mig nog lite där, har redan stötfångare i mycket bra skick, kan eventuellt bli att jag försöker att sätta igen hålen på något lämpligt sätt.
Jag hör av mig med bud om läget skulle förändras.