handdator

Visa fullständig version : G60 topp vs Vanlig Gti topp



vr6_mannen
2011-12-17, 02:05
tjo tänkte kolla om någon vet om det skiljer sig något på en G60 topp o en vanlig Gti topp mer än kam o ventilerna ... tänker mäst på kanalerna ??? Mvh Gustav

vr6_mannen
2011-12-18, 16:07
ingen som vet något om 8v toppar :)

Sn00k
2011-12-18, 20:27
den är ganska jättelik hydrauliska 8v sugmotor-topparna på golf II.. det finns två vad gäller svensksålda.. en PF 107hk digifant topp.. och en JJ tror ja den hette.. hursomhelst så är den ena gjutningen identisk, och den andra väldigt snarlik G60ins vad gäller kanalerna och flödet däri.

vr6_mannen
2011-12-18, 21:25
ja jag mäste för jag har en orginal G60 topp men där var spricka mellan ventil sätena .... så titta jag lite på en vanlig golf topp o det verkar vara samma...

G60 V-spec
2011-12-18, 21:28
Den sprickan som du pratar om brukar vara vanlig på G60 topparna har jag märkt. Är den inte JÄTTEstor så är det bara att köra på. Dom verka spricka till litegrann för att hålla sig så....

vr6_mannen
2011-12-18, 21:48
jaså för jag har en som jag har kört med som är porrtad o större ventiler... den är sprick fri,,, har inte sett en vw topp som har spruckt så

Sn00k
2011-12-18, 23:36
måste även jag säga att jag bara, vad jag kan minnas, har sett ett par golf II toppar med sprickor i.. en som var körd med 14.8:1 i komp där fördelaren rörde sig vilket gjorde att motorn spikade duktigt, och en som topp-packningen gått på, där cylindern blivit full med vatten.. + att den kördes kokande i 10 mil innan ägaren stannade så den "värmenöp" fint.. i övrigt verkar legering + gjutning vara ganska stadig och stå pall för mycket.

var har denna topp spruckit? mellan sätena har jag sett tendenser på någon G60, men inte nån genomgående spricka..

vr6_mannen
2011-12-18, 23:42
ja det är sånt som ägaren för stå för själv att det händer om man kör på det viste... ojdå låter som en rolig motor med 14 i komp :) ja den jag körde i sönder ventilen på som är portad o sitter större säten är inga sprickor i.. sen köpte jag en titta inte så jätte noga när jag hämta den sen hitta jag en spricka mellan sätena....jag vet inte hur långt ner den går... vi ska plocka ut sätena o se hur den ser ut.. annars var det som vi sa är G60 o vanlig gti samma stomme så ska vi ta den i stället.. för den ska portas o sen i men större säten så då kvittar det.. mäste så det inte är mindre gods i vägarna än G60 toppen... man skulle taget o lagt en sån topp i såget på jobbet o sett hur dom ser ut :)

G60 V-spec
2011-12-19, 10:40
De topparna jag har tittat på har endast varit G60. Och i detta fallet 3 toppar. Dock har det inte varit något genomgående, och sprickorna har varit så små att du verkligen måste leta efter dom. Men nu kan jag ha haft den oturen att ha 3 toppar med dom här små sprickorna =)

vr6_mannen
2011-12-19, 20:45
ja denna verkar var rätt så stor tyvärr :( men man vet inte före man har plockat ut sätena