handdator

Visa fullständig version : pris på 16v motor förberedd för turbo



Fredriksson
2011-12-13, 19:28
Hallå! Tänkte höra vad folk tycker man kan begära för en 16v maskin med wiseco kolvar scat stakar catcams å supertech prylar i toppen. har försökt få iväg min gamla maskin hur länge som helst nu men helt utan intresse ifråm någon. satt ut den för 25k först å nu är den ute för 16k vilket jag anser är för billigt men behöver bli av med den så jag får in lite pengar till nya bygget.

Är 16k för dyrt eller är folk bara inte intresserade eller vad är felet?

Janne.M
2011-12-13, 20:45
Jag tvekar ofta till att köpa färdigbyggda maskiner utan garanti från privatpersoner, för att man vet helt enkelt inte hur saker och ting är gjorda etc jag sover tryggare om man har kvitto från välrennomerad firma på jobbet, annars vill man ta isär allt och kolla och det orkar man inte då köper åtminstone jag hellre nytt även fast det kostar mer

Vr6Turbo
2011-12-13, 21:47
är allt nytt å ej kört är det ju ett sjukt bra pris ,hade inte tvekat en sekund om jag hade letat efter just en sån motor

edit: ett tips är att annonsera i norge samt i tyskland

vr6_mannen
2011-12-13, 22:21
det är en riktigt fin motor... nog lite det allt folk inte vet vad det kostar att bygga en sån motor....

Fredriksson
2011-12-13, 22:24
Jag har kört ca 10mil plus bromsning med motorn.
är ju inga som helst problem å lyfta överfall osv om någon vill kolla innan köp osv.

Ska man bygga själv får man ju räkna med typ 25k till.

Vr6Turbo
2011-12-13, 22:35
norge annons på 30k :)

Fredriksson
2011-12-13, 22:40
Vad har dom för forum då?

Dave the brave
2011-12-13, 22:42
det är en riktigt fin motor... nog lite det allt folk inte vet vad det kostar att bygga en sån motor....

Tror också det kan vara så, jag tycker du kan skriva lite mer info om motorn, tex vad det är för insug (original, egenbyggt eller köpt), vilket komp motorn har och tex vad bara toppen kostar och vilka fördelar den ger mot en original. Det får kanske en ev köpare att tänka att "aha, det är faktiskt rätt mycket pengar nedlagt på diverse saker för att få det att hålla". Bilder är ju heller aldrig fel.

Du skulle kunna sätta på ett tråg och oljepickup för tvärställd montering, kostar ju inte mycket men motorn blir då lite mer "bolt on" för en golfåkare.

Vr6Turbo
2011-12-13, 23:01
finn.no ,ungefär som svenska blocket