handdator

Visa fullständig version : Generator kanske? - Golf IV 4-motion



HardstyleBoy
2007-07-26, 01:36
När jag startar bilen så börjar alla lampor och hela intrument brädan blinka. Steron funkar inte och vindrutar torkarna går knappt..Men om jag gasar på så går allt tillbaka..Bilen går och dör inte men allt El håller på att dö..Nu till min fråga är det generatorn som börjar bli dålig och laddar inte eller är det batteriet som är dåligt..Det är inte gammalt batteriet..

Fredrix
2007-07-26, 01:41
Skulle gissa på laddregulatorn, sitter på baksidan av generatorn ( platta stor som en 5 krona, sitter med 2 skruv ).
Kolla så att inte kolen e slut, e de dåliga så byt, kostar ett par hundra.....

lordnisse@
2007-07-26, 09:42
Vet inte vad du har för bil,men kolla säkringsboxen som sitter ovanpå batteriet så att det inte har brännt i den..Kan ge konstiga fenomen med diverse blinkande lampor.

HardstyleBoy
2007-07-26, 15:14
Skulle gissa på laddregulatorn, sitter på baksidan av generatorn ( platta stor som en 5 krona, sitter med 2 skruv ).
Kolla så att inte kolen e slut, e de dåliga så byt, kostar ett par hundra.....


Jaha okej..Det är en golf 4 V6:a 4-motion btw..Vart ungefär sitter generatorn?

HardstyleBoy
2007-07-27, 20:49
Skulle starta bilen idag för att åka iväg..Bilen ville inte ens starta..(Tur man har 2)..Bytte batteri och nu är alla problem med lampor borta :S..

dennis
2007-08-05, 22:46
Skulle starta bilen idag för att åka iväg..Bilen ville inte ens starta..(Tur man har 2)..Bytte batteri och nu är alla problem med lampor borta :S..
Tills det nya batteriet är tomt ja.

VWGolIV
2007-08-05, 22:55
Ja kolla så att bilen laddar, jag bytte också batteri tills mitt var tomt, sen visade sig att det var generatorn.

Kanske kolen men ja bytte hela då ja fick bra pris.
Sen fungera allt igen.