handdator

Visa fullständig version : Servicelampa för Bromsklosssar slocknar inte på Golf-04



L-G
2011-11-23, 20:05
Hej

Har precis bytt klossar fram på en golf -04 då slitage lampan tänts. Efter bytet så slocknade inte lampan !! Det sitter inga sladdar på klossarna som ska kopplas in. Sedan tänkte jag att det är nivå givaren i till bromsoljan som gjorde att lampan lös men mäter jag givaren så får jag en slutning så den verkar funka. Testade sedan att nolla service indikatorn utan resultat. Det sista jag gjorde var att hänga av batteriet i ca:30min även detta utan resultat. Någon som kan förklara vad som ska göras för att släcka lampjäveln......suck

a128
2011-11-23, 20:15
Ta kontakten från dom gamla klossarna och löd ihop dom 2 ledarna och koppla in den som vanligt

lampan lyser vid avbrott i denna "slinga"

L-G
2011-11-23, 20:45
Det fanns inga kablar på dom gamla klossarna heller. Vad jag kunde se det fanns bara en kabel på fjäderbenet å den gick till abs givaren.

//L-G

Manny
2011-11-23, 21:00
Hur ser lampan ut? Ta en bild vettja.

skickat från min mobiltelefon.

L-G
2011-11-23, 21:13
Rund ring med tre sträck som följer ringen på varje sida, lyser orange I displayen står det att broms belägg fast på tyska

Mini_me
2011-11-24, 07:24
Om lampan lyser så har du systemet och bör ha en kontakt på vänster fram som inte är inkopplad.
Annars har du varning bak.

Iom att du formulerar dig att du har bytt på "Har precis bytt klossar fram på en golf -04 då slitage lampan tänts." så antar jag att du inte äger bilen och inte kan svara på om denna lampa lyst hela tiden?

L-G
2011-11-24, 21:00
Nu är det löst. tackar för tipset Mini me mycket riktigt så var det på vänster sida som den satt. lite lurit då det bara går en kabel på fjäderbenet som sedan delar sig till abs å slitagevarnaren. Så hade man bara stoppat in huvudet i hjulhuset så hade man sett det. Tackar för tipsen . Nu kan svärfar tuta å köra igen, utan att se broms indikeringen...