handdator

Visa fullständig version : AUX in på en Golf R



kotten
2011-11-21, 17:35
Jag har både iPhone in och aux in på min Golf R. Jag har ingen iPhone utan bara en Android. Någon som testat att använda sin Android via aux in och hur det fungerar?

Och vilken typ av kabel man behöver

frazer
2011-11-21, 18:52
Kanske funkar med USB-adaptern till RCD510an? Den stödjer MDI, så det bör ju fungera.

Cullberg
2011-11-21, 19:27
3,5mm-3,5mm plugg?

Kingen
2011-11-21, 19:36
AUX kör du ju på hörlursingången på din telefon, är ett 3.5mm uttag så du behöver en 3.5mm kabel med två hanar. 3.5mm uttaget (AUX-uttaget) fungerar på alla telefoner oavsett märke eller OS som har just en 3.5mm ingång, samma sak med mp3-spelare m.m.

Bild på en sådan kabel:
http://ask.creative.com/wwimages/speakers/minijack_stereo_cable.jpg

kotten
2011-11-21, 20:12
gött, skall testa med en sådan kabel, men jag antar att stereon bara blir förstärkare typ och inget på displayen.

Dår får man en anledning att slänga sin android till förmån för en iphone. :-)

Haugeman
2011-11-21, 20:35
Dår får man en anledning att slänga sin android till förmån för en iphone. :-)

inga sådana svärord här tack .... =)

Med en bra telefon och en bra 3.5 mm kabel brukar det bli bättre ljud än ur Iphone kontakten i alla fall, bara att skaffa en bra telefonhållare och styra allt med touchen på telefonen.

Evil E
2011-11-22, 10:53
Dessvärre sitter AUX-kontakten ruskigt illa till (försök ställa en kaffe i mugghållarb när något är inkopplat på AUX) och är av riktigt dålig kvalité. Mitt tips är att istället köpa en iPod som du fyller med musik och som sedan får ligga kvar i armstödsfacket, själv har jag min gamla antika 80Gb iPod liggande och det funkar klockrent, all info kommer upp på RCD'n och man kan bläddra och hålla på. Att det sedan går supersakta och menysystemet är dåligt utformat är en helt annan femma...

frazer
2011-11-22, 10:58
Kanske funkar med USB-adaptern till RCD510an? Den stödjer MDI, så det bör ju fungera.

Vet inte om du missade mitt inlägg, men efter vad jag läst funkar USBn med iaf Samsung och HTC som är de vanligaste tillverkarna av Anderoid-lurar. Då får du digital överföring, fullt MDI-stöd (låt-info på displayen, byta låt med knapparna på ratten etc.) samt att telefonen laddas samtidigt.

kotten
2011-11-22, 11:09
Vet inte om du missade mitt inlägg, men efter vad jag läst funkar USBn med iaf Samsung och HTC som är de vanligaste tillverkarna av Anderoid-lurar. Då får du digital överföring, fullt MDI-stöd (låt-info på displayen, byta låt med knapparna på ratten etc.) samt att telefonen laddas samtidigt.

Jag har en Samsung Galaxy S. Skulle jag isf. bara ta min micro-USB kabel som jag normalt sett använder till datorn när jag vill koppla telefonen till datorn?

Kingen
2011-11-22, 11:26
Någon som vet om man kan köra spotify med en USB kabel? Eller är det bara de internt lagrade låtarna som fungerar? Fungerar ju med AUX men då får man ju byta låt i telefonen..

frazer
2011-11-22, 11:53
Jag har en Samsung Galaxy S. Skulle jag isf. bara ta min micro-USB kabel som jag normalt sett använder till datorn när jag vill koppla telefonen till datorn?

Korrekt. Har läst att det fungerar med Samsung Galaxy S2 i "lagringsläge", vet inte skillnaden mellan S och S2 dock.


Någon som vet om man kan köra spotify med en USB kabel? Eller är det bara de internt lagrade låtarna som fungerar? Fungerar ju med AUX men då får man ju byta låt i telefonen..

Med iPhone går det bra, så länge man har minst en lagrad låt på telefonen (nån form av bygg/kryphål). Vet inte hur det är med Anderoid.

Mange.k
2011-11-22, 18:43
Jag kör iphone-->spotify---->rns510 i auxkabeln, funkar gött.

Om man vill ha konstant volym ut ur telefonen kan man köra ut ljudet via bottenkontakten genom en adapterplugg för en 50lapp.
Då slipper man dra upp ljudet efter man lyssnat i hörlurar

kotten
2011-11-22, 19:04
Kanske funkar med USB-adaptern till RCD510an? Den stödjer MDI, så det bör ju fungera.

vart hittar man denna adapter? Kostar multum eller?

kotten
2011-11-22, 23:14
vart hittar man denna adapter? Kostar multum eller?

Nu har jag googlat lite och denna hittade jag och det var även den billigaste jag hittade

http://www.ebay.com/itm/VW-Music-Interface-MDI-USB-Aux-Cable-Flash-Drive-/250826056816?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AVolkswagen&vxp=mtr&hash=item3a6665e470

kotten
2011-11-27, 21:18
Jag har nu testat med original MDI kabeln til en Android. Visst, det fungerar, men blir inte lika bra som med iphone. man får upp telefonen SD kort i displayen och kan hoppa medllan låtarna.