handdator

Visa fullständig version : Signaler för larm/centrallås?



Lillen
2011-11-17, 19:17
Vad betyder blinket när bilen låst sig?
Ibland blinkar det till men ibland inte?

Kan man läsa på om detta nånstans?

Henrik.M
2011-11-18, 00:27
Blinket i dörren betyder att safelock är aktiverat dvs att du ej kan öppna bilen innifrån , trycker man 2ggr i snabb följd på fjärren när man låser avaktiverar man safelock.

Skickat från min iPad med Forum Runner

GTI-nissen
2011-11-18, 07:54
Att safelock avaktiveras när man trycker två gånger visste jag inte men jag inser det nu eftersom det smäller till i låsen en gång till vid andra trycket. Jag har alltid trott att larmet också avaktiveras, är det inte så?

Lillen, om blinkerserna inte blinkar ibland så är det säkert fel på någon låskista, så var det för mig i alla fall. Fick byta höger bak eftersom den dörren bara studsade upp när det var kallt plus att den inte heller låste varenda gång. Den gjorde också att det falsklarmade emellanåt.

Lillen
2011-11-19, 17:08
OK.
Ja detta med safelock hade ja inte en susning om.
Men som Nisse skriver så låter det ju dubbelt.
Måste kolla blinket i dörren åxå.

Dörrarna låser sig även om inte blinkersen blinkar.
Men ibland blinkar det inte till.

Måste kolla mer.
På morsans Golf åxå.

UNDRAR om det är larm på min VW Octavia med =)

mtm
2012-03-09, 00:34
Från en dag till en annan (som vanligt, *suck*)

Förr: Ett tryck på lås-knappen, bilen låser och blinkers blinkar till.

Nu: Ett tryck på lås-knappen, bilen låser INGET blink. Ett tryck till, bilen låser (igen?), blink.

Låskista? (Har inte hunnit kolla felkoder än)

Är bara jävligt trött och bitter. Hade köpt nån jävla ODB-II skit från staterna GoPointTechnology GL1 + DashCommand. Inte FAN funkar det.

Kanske ska nämna att larmet är ett Defa nånting. (Nån CAN/piggy-back historia) För både original-nyckel samt defa-dosa fungerar.