handdator

Visa fullständig version : Jetta Bränsle pumps fel?!?!



qwest
2011-11-05, 18:02
Tjenna.... Var ute o åkte med Jettan igår, och så när jag kommit in till stan ca 3mil med ca 15liter bensin i ! så dör bilen för mig och börjar att Baktända och grejer när jag väll får igång den efter många om men, fast efter en del pillande och byta av bränsle relä startar bilen och går nästan som vanligt så börjar jag att åka hem till kompisen för att fortsätta felsöka, kom inte så långt igår för det var ca 2+ ute så jag gick ut o fortsatte idag. Bränsle pumpen fungerar under tankpumpen funkar med, har provat att direkt koppla pumparna med ström från Lampan ibak, och då går dom. Fast bil h*elvetet startar lite då o då och går som en potta skit :( har bytt Bränsle Relä ca 4a st och i min bil surrar dom eller hur man ska säga, fast om jag provar dom i kompisens bil så funkar dom klockrent?! och när bilen väll är igång så baktänder den och går inte varva mer än ca 2500varv, sen "kväver" den sig.. Det är nytt bränslefilter, och den får tryck i bränsle slangen, fast det verkar som att den inte öppnar någon ventil på insprutet/förgasaren det är en RP motor i.. Vad kan vara fel??? Mvh Erik