handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag rädda självjusterande kopplingsvajjer Mk3-96



golf_fanatic
2011-11-02, 23:15
Håller på att skrota en Mk3-96 och bytte kopplinsvajjern ganska nyligen , den är av självjusterande variant & kostar nåra spänn så jag tänkte försöka rädda den ifall nån av mina vw-bröder kanske behöver en billigt. Tacksam för tips.
Mvh Micke

Henrik.M
2011-11-02, 23:29
Är stor motståndare till dessa vajrar eftersom jag inte begriper mig på dess funktion och däörav föredrar gammal manuell hederlig vajer , MEN fråga "lillen" här på forumet.
Han lyckades rädda 1 eller 2 här för någon vecka sedan när han micklade med ett motor/vxlåds byte & bör ha färskt i minnet hur man gör.

Dom ska vridas och låsas på något sätt........som jag aldrig lärt mig. =)

Särkelä
2011-11-04, 18:56
håll i ändan som sitter nere vid lådan. Ha ett stadigt grepp om höljet sen drar du ur vajern samtidigt som du trycker i hop höljet. Hmm svårt o förklara för dom kan vara helt omöjliga ibland. men jag brukar slita framo tebax samtidigt som jag trycker in höljet. då brukar det går.. O den vita plast låsningen har du kvar på vajern som håller i hop den sen?

Manny
2011-11-04, 21:09
Jag höll på att sabba min vajer en gång. Men gav mig fan på att det skulle gå så jag slaktade en för att se hur den funkade.

Sen dess har jag alltid plockat itu dom och justerat dom till "nollläge" med lyckat resultat varje gång.

Det är ett litet rör inuti som bara går att dra på ena hållet. Det sitter en backspärr som består av lite små kulor.

Lite trix första gången men när man väl fattat så är det rätt lätt.

skickat från min mobiltelefon.