handdator

Visa fullständig version : Någon som bytt till OEM xenon?



iooor_21
2011-11-02, 06:14
Har precis köpt en Polo Bluemotion -10 och den har nästan all utrustning man kan önska sig men ej xenon.
Så frågan är om det går att konvertera till orginal xenon strålkastare?
Passar det mot elsystemet?

iooor_21
2011-11-02, 19:02
Det är ingen som jobbar på vw och kan kolla i ett elschema och se om det skiljer något?
Eller ännu bättre skicka det till mig så jag kan kolla?
Känns dumt att köpa lyktor för 10k och sedan inse att det inte går att koppla in det

Falcor
2011-11-02, 19:45
Lugn och fin....folk jobbar på dagarna och kanske inte sätter sig framför datorn det första dom gör när dom kommer hem...

Henrik.M
2011-11-02, 23:06
Det är fullt möjligt men knappast kostnadseffektift , vi byggde om en Audi A3 SB på verkstan med OEM delar för ett par år sedan till en kostnad av styft 30.000:-
Är ej samma stiftsättning mellan halogen och xenonlycktor.
I stora drag behöver du , nya lyktor , nivågivare vänster bak samt fram för att sköta nivåreglering , kabel/kontakter , elschema samt dator och programeringskunskaper.
Sen kan det hända att du måste byta elstyrdon i bilen men har du i övrigt en fullutrustad bil borde det vara ett highline styrdon i bilen , då behöver det ej bytas.
Sistnämnda eftersom du måste in i elstyrdonet med kablage samt programera om elstyrdon från Halogen-->Xenon.


Dock så har du en ännu har en olaglig bil i SBP:s/Lagens ögon så länge bilen ej typas om pga helbilsgodkännande

VWGolIV
2011-11-03, 00:08
Vore det inte billigare att köpa nån eftermarknads och montera?

Borde lysa/funka lika bra eller?

iooor_21
2011-11-03, 05:09
Jag tycker att om man ska ha xenon ska man ha lyktor anpassade för detta, då det är väldigt störande att möta någon som inte har detta.
Men då vet jag vad jag behöver hålla utkik efter, får se om det blir orginal xenon lyktor med eftermarknads xenonkit till en början.
Om någon har elschema på polo med/utan xenon skulle jag vara ytterst tacksam

iooor_21
2011-11-03, 08:36
Hur vet jag om jag har ett highline styrdon?

iooor_21
2011-11-07, 10:30
Har nu hittat en firma som säljer allt jag behöver för att byta till xenon, men har inte fått klart för mig om jag måste byta styrdon eller inte. Känns dumt att lägga ut 3000 extra om det visar sig att jag kan köra med det som sitter i
Så om någon har koll på hur jag kan lista ut om mitt styrdon funkar eller inte vore jag tacksam

Henrik.M
2011-11-07, 16:41
Har nu hittat en firma som säljer allt jag behöver för att byta till xenon, men har inte fått klart för mig om jag måste byta styrdon eller inte. Känns dumt att lägga ut 3000 extra om det visar sig att jag kan köra med det som sitter i
Så om någon har koll på hur jag kan lista ut om mitt styrdon funkar eller inte vore jag tacksam

Coming home , farthållare , ljuspaket (autoläge på ljusvred) , multiratt.

Har du något av detta alt en kombination av detta har du ett highlinestyrdon.
Har du däremot plastratt och manuella elhissar har du ett lowline styrdon.

Mycket lull-lull = Highline.
Snik utrustat = Lowline

Elstyrdon och komfortstyrdon är en enhet adress 09 i gateway.

Skickat från min iPhone 4 med Forum Runner

iooor_21
2011-11-07, 18:02
Tack och bock