handdator

Visa fullständig version : Stänkskärmar till ED35



Kingen
2011-10-27, 08:59
Tänkte kolla om någon vet ifall det går att lacka stänkskärmarna som VAG har eller om de är för mjuka för att lackas, så att inte färgen spricker eller så? De var inte billiga iaf, 600kr för bara de fram och frågan är hur passformen är, antar att det är samma som till vanliga GTI:n och det är andra kjolar på ED35.

Tacksam för svar eller tips till ett par som skulle passa bra.

Peter-C
2011-10-27, 17:30
Du menar väl stänkskydd/lappar. Själv har jag inte satt på några stänkskydd – kommer inte att göra det heller (ser konstigt ut - osnyggt). Individuellt vad man vill ha.
Men:
Stänkskydd är ganska mjuka och sitter utsatt. De kommer att innebära att du säkert får färgsläpp. Skulle inte lackat dem. Bättre med svarta som de är.

/Peter

wolfbane1967
2011-10-27, 19:22
Finns inga som passar hundra på en Edition 35, samma trösklar som på Golf R .Det finns inga till den heller.

Däremot har jag sett att någon har trängt dit stänklapparna från GTI modellen på Edition 35, till och med stod en bil med dessa på en bilfirma(ny). Man kan säkert karva till plasten lite om man nu vill ha stänklapparna, vilket är bra skydd vintertid i alla fall

Men att lacka dom är jag tveksam till

Confide
2011-10-27, 19:43
Såg lackade stänkskärmar på en Opel Calibra för ca 10-15 år sedan, var ruggigt snyggt.
Dock var detta en färg som stack ut ganska mycket (tänk dig D2's lila) så det kan ju ha gjort en del med!

Kingen
2011-10-27, 21:36
Du menar väl stänkskydd/lappar. Själv har jag inte satt på några stänkskydd – kommer inte att göra det heller (ser konstigt ut - osnyggt). Individuellt vad man vill ha.
Men:
Stänkskydd är ganska mjuka och sitter utsatt. De kommer att innebära att du säkert får färgsläpp. Skulle inte lackat dem. Bättre med svarta som de är.

/Peter
Menar givetvis stänkskydd. Tycker heller inte det är snyggt men kjolar m.m blir så jävla utsatta för stenskott tycker jag och det är ännu tråkigare på en ny bil att se en massa stenskott när man ska tvätta den. Har beställt ett par, får se på passformen.

Hur har din bil klarat sig mot just stenskott och annat?


Finns inga som passar hundra på en Edition 35, samma trösklar som på Golf R .Det finns inga till den heller.

Däremot har jag sett att någon har trängt dit stänklapparna från GTI modellen på Edition 35, till och med stod en bil med dessa på en bilfirma(ny). Man kan säkert karva till plasten lite om man nu vill ha stänklapparna, vilket är bra skydd vintertid i alla fall

Men att lacka dom är jag tveksam till
Tack för svar grabbar, blir nog iaf inget lackande i så fall om de är mjuka. Hade misstankar om att de inte riktigt kommer passa på en ED35 utan egen moddning även om reservdelskillen sa "passar perfekt, samma som GTI" varpå mitt svar var att kjolarna är inte alls är samma som på en vanlig GTI, men det var tydligen ändå perfekt passform. Man får ju ett bra förtroende efter sådan uttalanden.

Peter-C
2011-10-28, 03:37
Hur har din bil klarat sig mot just stenskott och annat?


Stenskott u stänkskydd – Inte så det stör efter 3000 mil. Direkt bakom framhjulen sitter ju trösklarna med ”body” massa. På ED35 och R är ju plast tröskeln dessutom längre ut så minskar grus flödet upp på sidorna. I värsta fall går det ju att lacka nedersta partierna på framdörrarna.
Bakstötfångaren – partiet är så kort så det spelar absolut ingen roll tycker jag.

Stänkskydden nöter ju i sig på bilen, alltså anläggningsytan som rör sig mot lacken. Inte bra (är ganska petig med min bil.......).

/Peter