handdator

Visa fullständig version : Golf 6 GTi Vinge på en Golf GT ?



Michew
2011-10-22, 00:38
Jag har köpt en GTI Vinge till min Golf 6 GT, årsmodell 2010.

Självklart så kollade jag inte upp hur denna skulle monteras innan jag köpte den :( Nu har jag fått hem den och tillbehören som bromsljus mm.

Har nu kollat hur den vingen/spoiler som jag har på min GT idag sitter och den varkar liksom vara ett med själva bakluckan. Hmmmm helt plötsligt så insåg jag att det kanske inte är så "enkelt" att bara byta.

Finns det någon/några som känner till hur man går till väga för att byta ut den befintliga vingen till denna GTI vinge? Kanske har någon här på forumet gjort detta?

Finns det några instruktioner någonstans där man kan se hur man gör, det följde inte med några dokument i förpackningen.

Det är en original Volkswagen vinge jag köpt.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Peter-C
2011-10-22, 10:00
Hej Michew

Tråden nedan handlar om en Norsk TDI som byggs om utvändigt med "R optik". Ganska långt ner i 1:a inägget håller han på med Roof spoilern. Verkar vara limmad på så det vill väl till att få allt rätt vid 1:a försöket.

http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=12795

/Peter

Michew
2011-10-22, 15:18
Tack för tipset Peter !

Känns som att det där ska nog att få till hoppas jag. Verkar ju konstigt att inget följde med i kartongen från Volkswagen. Trodde jag var tvungen till att ta bort den gamla vingen , men nu ser det ju ut som att man bygger GTI vingen på den gamla :)

Tack ännu en gång.

Peter-C
2011-10-22, 15:34
Javisst verkar det som den nya bara ligger utanpå! När man tittar på Norge bilderna, den där han satt fast "the mainframe" (troligen bara limmad) - så skulle man även kunna borra + dra dit typ 4 -6 mindre korta skruvar. Det har han nog inte gjort vad jag kan se. Känns ju alltid lite tryggare, (Hängslen o livrem). Jag har ju redan min på plats därför vet jag inte hur det ska sitta.....

Hoppas det blir bra.

/Peter