handdator

Visa fullständig version : Detroit eller Vancouver fälgar..



Terencegbg
2011-10-08, 20:36
Hejsan, har svårt att bestämma mig. Har beställt en GTD 3-dörrars med 18" vancouver fälgar som snart kommer till handlaren..

Nu har jag svårt att bestämma mig, ska jag behålla vancouver på eller byta till detroit fälgarna, handlaren kan göra detta för mig. Kan någon ge mig lite tips? ;)

Detroit
Tycker de är snygga
Inte lika ovanliga som Vancouver
Ser större ut än vancouver
Lätta att hålla rena

Vancouver
Lite ovanligare
Ser Ok ut
Svårare att hålla rena.

bmptsi
2011-10-08, 21:28
Jaa, smaken är som baken så vad nån annan tycker behöver inte stämma med vad du tycker. Behöver du betala extra om du byter? Dom är snygga men man har sett ett antal vid det här laget tycker jag.

Haugeman
2011-10-08, 23:34
e precis som bmptsi säger svårt att säga vad som är rätt eller fel, smaken är olika. jag tycker Detroit är grymt mycket snyggare än Vancouver och passar bilen bättre. visst har man sett många av Detroit nu men dom sticker ändå ut mer än en plain ekerfälg anser jag.

Vancouver ser ut som vilken billig ekerfälg som helst. men det är min åsikt =)

Marcus
2011-10-09, 19:09
Gratulerar till en trevlig bil :-) GTD Edition? Jag tycker att 18" Vancouver passar mycket bra till GTD:s eleganta utseende. Detroit är lite mer stökig i sin design vilket jag tycker är synd för helheten.

http://forumbilder.se/images/b99201170751Pbb90.jpg

Terencegbg
2011-10-09, 23:01
Tack för input och självfallet är smaken som baken men ett forum är väl till för att få smakråd tips och idéer eller?? Kanske är Detroit känsliga för repor osv....

Blev ingen edition fanns inte när jag specade bilen.
DSG
510 stereon
18 Vancouver
Högtalarpaketet
United grey
Backkamera

Fick räcka springer iväg för mycket annars ;)

Peter-C
2011-10-10, 06:49
Hej.
Själv gillar jag Detroit som är väldigt GTI mässig – Men de är mycket känsliga för trottoar kanter o dyl. i och med den stora plana ytan som ligger i nivå med däckskanten. Här själv hittills köpt en extra fälg pga skada. (Dvs en kvar att lämna till ”make over” om det behövs).

/Peter

Marcus
2011-10-10, 15:55
Hej.
Själv gillar jag Detroit som är väldigt GTI mässig – Men de är mycket känsliga för trottoar kanter o dyl. i och med den stora plana ytan som ligger i nivå med däckskanten. Här själv hittills köpt en extra fälg pga skada. (Dvs en kvar att lämna till ”make over” om det behövs).

/Peter

Till GTI hade jag valt Detroit, men GTD har en något mer sober yttre design vilken passar Vancouver utmärkt :-)