handdator

Visa fullständig version : golf 2 med 6 växlad låda



Haugeman
2011-10-05, 00:28
Sitter och letar en reservbil till vintern nu när man råkade smälla bilen och råkade över en golf mk2 Ci 1.8i -91 som har 6 växlad låda.

Nån som har någon koll på denna låda o hållbarhet?. nått att bygga vidare på för eventuell bananvändning? hållbarhet?

Visste inte ens att MK2 såldes med 6 växlad låda.

MiWi
2011-10-05, 01:41
Sitter och letar en reservbil till vintern nu när man råkade smälla bilen och råkade över en golf mk2 Ci 1.8i -91 som har 6 växlad låda.

Nån som har någon koll på denna låda o hållbarhet?. nått att bygga vidare på för eventuell bananvändning? hållbarhet?

Visste inte ens att MK2 såldes med 6 växlad låda.

Det gjorde de inte heller.

Hur säker är du på att det är just 6-växlat, har du kunnat provköra och sedan utgått ifrån det?

Den enda tekniska möjligheten är om det sitter låda från 1,8Ts (som i standard var utrustad med 6 växlar). Då ska det däremot vara vajerlåda.

Gissar att det är denna?

http://www.blocket.se/alvsborg/Golf_med_6vaxlad_lada_36446120.htm?ca=11&w=3

Finns ingenting som tyder på att det är någonting mer speciellt med den än en standard CL dessvärre.

Haugeman
2011-10-05, 01:59
japp var den annonsen. var väl det jag misstänkte.

onk
2011-10-05, 02:33
Han kanske räknade med backen..
:)

mrpete
2011-10-05, 09:52
Ytterst tveksamt att det sitter en 6 växlad låda i den.. Av annonsen att döma verkar säljaren inte vara någon entusiast direkt. Och en bil som man lagt ner mödan att hinka i en 6 växlad låda skulle nog inte slumpas bort för 8500:-
Ytterligare en sak som få mig tveksam att man gjort det är för att det är en cl 88hk.

Nej, han har nog bara fått det om bakfoten eller räknat med backen ^^ men man ska aldrig säga aldrig.

Junfors
2011-10-05, 10:13
Nej alla som inte har nåt bilintresse brukar ju ha TVÅ biltransporter stående på gården;) . Ring och fråga vet ja..

mrpete
2011-10-05, 10:28
Tänkte närmast på annonstexten.. Det jag menade med det var att det känns inte som en grej vem som helst gör, texten ger intryck av säljaren varken vet eller är så intresserad av bilen. Men jag tycker den ena ser ut som en helt vanlig släpkärra om vi ska vara såna Percy.

Enda sättat att veta säkert är ju som du säger att ringa o fråga iaf :)


Nej alla som inte har nåt bilintresse brukar ju ha TVÅ biltransporter stående på gården;) . Ring och fråga vet ja..

Lasse62
2011-10-05, 12:04
02M/S låda och drivaxlar från Polo/Ibiza sägs ska passa i en Mk2