handdator

Visa fullständig version : Växelspaksdamask, Golf II



Kungen
2011-10-01, 20:31
Det är kanske ett rätt så betydelselöst problem, men vet någon hur man kan få tag på en bra växelspaksdamask till en Golf-tvåa?

Det spelar ingen roll om den är gummi eller läder, men helst läder eftersom jag gissar att de är lättare att växla med. Min nuvarande är av gummi. Men den är rätt sprucken, och den vägrar sitta tillräckligt högt på växelspaken. Den bara glider ner efter ett tag. Detta gör att det blir skittrögt att växla, så mkt att jag hellre kör utan. Växellådan är väl lite trög antar jag, men det blir mkt bättre utan nuvarande damask.

Och, ja, jag har kollat på laga.se. De har inte haft en damask på väldigt länge.

T.Gustavsson
2011-10-01, 22:54
Kolla runt på skrotar. Alltid finns det någon som är värd att köpa. =)

mrpete
2011-10-02, 00:08
Ebay har, annars har jag en röd i skinn som du kan få för en billig slant :)

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/P1090037.jpg

Kungen
2011-10-02, 02:19
mrpete: schysst, men går den att fästa på min bil på ett smidigt sätt? Som det är nu så sitter det en ram runt damasken. Om jag ska montera den där så måste jag nog slita bort den gamla damasken från ramen, och klistra fast den nya i stället. Och jag vill inte förstöra min gamla damask eftersom den är original. Jag vill bara hitta en tillfällig ersättare (helst inklusive ram) eftersom det går så trögt att växla ;)

Kanske ska leta på ebay eller tradera. Jag har letat på bilskrotar ett tag, och de har aldrig en damask i bra skick :S

mrpete
2011-10-02, 11:01
Den ska vara modellanpassad till golf II, därför jag inte använt den på min mk1. Den ska väl vara att trä över ramen, utan att behöva ta sönder någonting..

Jag vet att på min sitter damasken fast i ramen med plåtklämmor runtom iaf, som går att ta av o sätta tillbaka utan att något skadas.

jettaII
2011-11-09, 22:24
Den ska vara modellanpassad till golf II, därför jag inte använt den på min mk1. Den ska väl vara att trä över ramen, utan att behöva ta sönder någonting..

Jag vet att på min sitter damasken fast i ramen med plåtklämmor runtom iaf, som går att ta av o sätta tillbaka utan att något skadas.

Hade också en risig växelspaksdamask på min Jetta II -91 när jag köpte den begagnad. Fick tag på en ny på VW reservdelslager. Det var lätt att byta ut den gamla slitna mot en ny. Materialet är ngt slags vinylbelagd väv som ser ut som skinn. Rätt ok, m tanke på att det är original :-)