handdator

Visa fullständig version : Chassi o bromstips till R Golf



Gasekke
2011-09-26, 11:59
Hej svejs, nu när min R visat framfötterna i rattlåsracing så är det dags att börja svänga med dunderklumpen.
Jag har kört lite superstage med den och där räddas jag nog mest av effekten och jag har kört 1,27 som snabbast.
Jag fick en inbjudan från Bilsport att komma till emmaboda med Gullabo (1 av 10 utvalda)och då måste det ju gå undan i SS med vid en sån chans

Vad som jag själv känner krävs för att kunna utmana där med är bättre bromsar och kanske nya fjädrar med samt vad och hur ska jag ställa hjulvinklar med?? R däck är ju självklart så det behövs inte påpekas utom kanske ett par bra förslag på prisvärda däck folk använder i 19" då jag räknar med att det behövs kanske större skivor o framok fast jag skulle hemskt gärna hitta BRA bromsar som jag kan använda med mina 17" fälgar då det spar en del pengar på fälg o v-däcks kontot då.

Det här är en ny värld för mig men fy fa* vad mkt mer gasa det blir än 402körningen (och den finns ju alltid kvar..)

Så hjälp tack, min budget är inte oändlig så div alternativ och erfarenheter från vad som funkar är till ENORM hjälp för mig.
Tack så mkt/ Erik

Särås
2011-09-26, 12:25
Hej Erik!
Vi har sålt några Stoptech kit till Golf GTi och Golf R32 (mk5 & mk4), med mycket bra resultat!
Skulle rekommendera ett kit till Dig men då krävs det minst 18" fälgar!
Man kan upgradera belägg, bromsslangar och bromsvätskan och visst får man bättre bromsar men Golf R vägen en del så tror att på snabb bankörning så kommer det troligen inte att räcka helavägen!
Så antingen testar man detta eller så kör man på allt på en gång!

Ja bankörning och konbana är ju på så många sätt roligare än dragrace, dock så har det sin charm det med!

Gällande chassie finns det ju inte så mycket chassien som låter en ställa på så mycket camber!
Håller på att invänta svar från några av våra leverantörer, men antingen ett komplett chassie kit eller så får man fixa camber justering och kanske ett par H&R fjädrar.
mvh Jimmy Särås

Mange.k
2011-09-26, 12:46
Kolla in www.compbrake.co.uk
Dom har vettigt prissatta kit

Gasekke
2011-09-26, 13:23
Jag har sneglat in på compbrakes sida faktiskt men är lite skeptisk mot no name grejor rent generellt tills ngn anna bevisat motsatsen finns det ngn som provat dessa så svara gärna hur det funkar.

Jimmy , du kan ju skicka ett prisförslag på chassiekit så jag får ngt att grubbla på men jag är rätt så nöjd med dämpning och byter helst bara fjädrar och kikar på ett par bra tips på hjulvinklar som funkar.
Finns det kit för att justera vinklar ngnstans?

Blir det ngt nurnburgring 2012 förresten isåfall är jag lite sugen på det :)
Erik

ThomasT
2011-09-26, 23:18
Just för superstage så klarar man sig bra med nya belägg, bromsslangar och bromsvätskan iom att man mest står i depån. Jag har svårt att tro att man behöver ett helt kitt. På bana är det annan sak...


Skickat från Nürburg... :)

.

Gasekke
2011-09-26, 23:27
Men jag vill ju testa bana med och inga halvmesyrer räknas i min värld..
Jimmy på stoptechs sida finns det inte ngt specifikt till R:en vad jag ser?? Men man kanske använder ngt annat eller vad?
Erik

Särås
2011-09-26, 23:40
Men jag vill ju testa bana med och inga halvmesyrer räknas i min värld..
Jimmy på stoptechs sida finns det inte ngt specifikt till R:en vad jag ser?? Men man kanske använder ngt annat eller vad?
Erik

Man använder Golf R32 mk5 till Din bil om man ska ersätta till ett big break kit!

Gällande Nürburgring så blir det garanterat en resa i April för Stertman Motorsport AB!

Priser på chassie grejer och bromsar kommer som vanligt på Din mail Erik! :)
Väntar svar från mer än en kolega gällande delar till Din bil!
Tack!

Gasekke
2011-10-02, 15:01
Låter bra det Jimmy, ska se om jag hittar mig några Michelin R däck till 19"arna de har inte så mkt kvar att ge mina org Dunlop som sitter där då de har ju gått ett par tusen mil så då kan jag "lura" mig själv att det inte blir så dyrt med R däcken.
Erik