handdator

Visa fullständig version : Hitta grenrörsfläns i rostfritt



Theo
2011-09-23, 19:58
Hallådär, jag håller på och planerar ett nytt grenrörsbygge till min TDI-motor. Jag är på jakt efter en skuren fläns i 12-15mm rostfritt, finns det någon firma som säljer det eller någon här som vet någon som kan skära åt mig?
Det är altså frågan om gamla 8V icke crossflow flänsen.
Likaså 3" rostfria V-bandsflänsar (och klammer) av bra kvallite är jag på jakt efter, några tips där?

Tack på förhand!

MVH Theo

(visste inte riktigt vart jag skulle posta så testade här)

itouch
2011-09-23, 20:02
Ferritas rostfria 3" v-bandsklämmor är jag mycket nöjd med.

Theo
2011-09-23, 20:14
Skall snoka lite på dom, tackar!

Rs mannen
2011-09-23, 21:58
Gik solde förr. Vet inte hur det ä nu. Finns säkert på ebay oxo.

pekka kiiskilä
2011-09-23, 23:41
KL Racing har haft och kan säkert fixa fram en åt dig.

Theo
2011-09-26, 16:37
KL racing hade inte rostfritt när jag handlade av dem sist. Dessutom så gick den affären allt annat än smidigt och det var ruskigt dålig finnish på flänsen. Delar till epatraktorer borde dom skriva ut på deras hemsida att dom säljer(typ).

Jag får finkamma e-bay..

David L
2011-09-26, 21:54
Tror du får svårt att hitta en så tjock fläns. Dom flesta är 8-10mm. Vill du ha så tjock för att planfräsa den efter svetsning?

Theo
2011-09-26, 22:30
Tror du får svårt att hitta en så tjock fläns. Dom flesta är 8-10mm. Vill du ha så tjock för att planfräsa den efter svetsning?

Jo dels för att en tjock inte slår sig lika lätt och så skall den givetvis planas efteråt. Sen är det ju rätt lite kontaktyta på flänsen i fråga så vill ha det så stadigt som möjligt helt enkelt. På bana ligger avgastempen i min motor mellan 700 och drygt 900 hela tiden så det gäller ju på saker och ting.
Hade ett grenrör i rostfritt förr med 10mm fläsnar, den slog sig i turboflänsen men klarade sig mot toppen. Ett annat rör jag byggt i svart 8mm(med flänsar från KL) slog sig både mot topp och turbo. Höll en bankörning och en halv iskörning :)

MVH Theo

vr6_mannen
2011-09-27, 18:06
Kör med topp fläns från kl racing... det som var problem med den den passa inte till kanalerna i toppen så fick dela den på mitten o bredda den... men den har jag kört med nu i 3 år utan några problem med att bli sne... plana min i fräsen på jobbet ... så det funkar med typ 10mm med.. men då är det ju svart ståls fläns . Mvh Gustav