handdator

Visa fullständig version : Köpråd Vw golf 2.0 4motion -01.



GabberPelle
2007-07-24, 10:54
Funderar på att köpa en 2.0 4motion mk4. Några pitfalls att tänka på och några allmänna råd och tips att tänka på när man ska köpa en sådan bil.
Är en 01 med snart 12000 mil på nacken och den vill de ha 90 för vilket jag tycker är lite högt om det ska vara intressant.
Alla tips är välkommna och jag tackar på förhand.

Mvh Pelle

Marcus
2007-07-24, 13:12
Motorn är ganska trist. Slö, orkeslös, drar mycket soppa. Kolla så att bilen är fullständigt korrekt servad på auktoriserad VW verkstad eftersom de var problem med kolvringarna på APK-motorn. Detta ska vara åtgärdat enligt servicebulletin från VW. Om inte så blir det blårök och ännu bättre aptit på soppa.

GabberPelle
2007-07-24, 14:06
Tack för snabbt svar.
Men den är väl iaf kvickare än 1,6 resp 1,8l eller effekten är försumbar gentemot förbrukning?
Tänker även på framtida modifikationer, eftersom det ska bli tjejens bil så är det ganska strikt förbud mot mekande men det ska jag nog lyckas ändra med lite ihärdighet och då känns det som en bättre start med de 2 extra decilitrarna, som de säger "there's no substitute for cubic inches"..=)

För om 2.0 är trist, måste ju 1,8 vara mer trist och 1,6 måste då bli mest trist eller? trist tristare och tristast, eller är 1,6 och 1,8 bättre motorer?

Andersson Racing
2007-07-25, 23:24
Fyrhjulsdriften väger och stjäler hästar.

mvh Per

jocke.w
2007-07-26, 00:27
Tack för snabbt svar.
Men den är väl iaf kvickare än 1,6 resp 1,8l eller effekten är försumbar gentemot förbrukning?
Tänker även på framtida modifikationer, eftersom det ska bli tjejens bil så är det ganska strikt förbud mot mekande men det ska jag nog lyckas ändra med lite ihärdighet och då känns det som en bättre start med de 2 extra decilitrarna, som de säger "there's no substitute for cubic inches"..=)

För om 2.0 är trist, måste ju 1,8 vara mer trist och 1,6 måste då bli mest trist eller? trist tristare och tristast, eller är 1,6 och 1,8 bättre motorer?

Helt olika karaktär på dessa motorer.....dessvärre 2,0 på sista plats.

Marcus
2007-07-26, 08:09
Är turbodiesel helt uteslutet?

GabberPelle
2007-07-26, 09:23
Har varit och provkört bilen nu och tyckte faktiskt att motorn var ganska rapp, gentemot 1,6 vi först var och kollade på.

Visst väger 4wd och snor effekt, men samtidigt får du mer användning av den i backen. Eftersom bilen främst är menad som pendlar och vinter bil ser jag 4wd som ett väldigt stort plus.

Hade jag hittat en tdi med 4motion hade jag redan köpt den..=) bara sett en än så länge och den var i kiruna vilket är lite för långt för oss.