handdator

Visa fullständig version : Demontering av oljetråg Golf Variant - 2003



luniberry
2011-09-18, 21:10
Har lossat alla skruvar 20 st men det sitter ordentligt fast i alla fall. Ser ut som nåt vitaktigt tätningsmaterial som kommit ut på sidorna. Hur lossa tråget? Vilka verktyg behöver man? Är det andra detaljer som måste demonteras först?

Henrik.M
2011-09-18, 21:17
Sitter 3st skruvar i bakkant på oljetråget som du kommer åt genom svänghjuskåpan , men dom verkar du ha hittat eftersom du lossat 20 skruvar. =)
Svänghjulet måste stå i det läget att du ser skruvarna annars får du ej lös dom.
När dom 3 skruvarna är lös och resterande skruva runt om är det bara packningsklistret som håller tråget på plats.

Mini_me
2011-09-18, 22:35
Och det kan sitta utavbarafan detdäringa vita kletet =) Bända loss det om du är säker på att alla skruvar är borta.

Henrik.M
2011-09-18, 22:51
Jag brukar ta en gummiklubba och banka försiktigt. *viskar*

Ville inte skriva det pga av att jag ej vill vara ansvarig för ett ev sönderslaget tråg.

luniberry
2011-09-18, 23:26
Tack för era tips! Jag ska testa att försiktigt banka o se om den lossnar! Har ni mer tips så tar jag vänligen emot dom! Tack!

luniberry
2011-09-19, 16:00
Så nu har jag fått loss oljetråget och svetsat igen hålet. Har fått dit alla skruvar utom två stycken som sitter skitdåligt till? Någon som har tips på hur man lyckas få i dem och vad man behöver för verktyg. Behöver man ta bort något för att komma åt? Hoppas någon av er vet!

Mini_me
2011-09-19, 23:26
Men...du fick ju bort det?

Vilka är det som krånglar? Kanske läsa det som Henrik skrev längre upp.