handdator

Visa fullständig version : Head-up display



Mulder-_-
2011-09-16, 18:14
Stämmer det att volkswagen fortfarande inte kan erbjuda head-up display på någon av sina modeller år 2011?
(alltså projecering av hastighet plus annan info på framrutan ovanför instrumentbrädan)

Detta har t.ex. BMW haft sedan 2003, tror amerikanarna var ännu tidigare... (för bilar)

Marcus
2011-09-17, 11:43
Standardutrustning och tillval för respektive Volkswagen-modell kan du se på bland annat www.volkswagen.se
Med Volkswagens bredd tror jag inte att det är något problem att erbjuda vindruteprojicering om detta efterfrågas av kunderna.

Mulder-_-
2011-09-17, 12:34
Standardutrustning och tillval för respektive Volkswagen-modell kan du se på bland annat www.volkswagen.se
Med Volkswagens bredd tror jag inte att det är något problem att erbjuda vindruteprojicering om detta efterfrågas av kunderna.

Jag provade att "bygga" både en passat och en phaeton på hemsidan, men ingenstans hittar jag detta; varken som std utr, tillval eller i något paket-utr.
Något som har detta i någon nyare bil?

Marcus
2011-09-17, 15:51
Jag känner inte till någon Volkswagen-modell som har vindruteprojicering som standardutrustning eller som tillval.

VWGolIV
2011-09-18, 11:12
Jag kan inte förstå riktigt vad man skall ha det till, tycker inte att det fyller någon funktion.

Finns det inte eftermarknads Head up displayer att montera?

Peter-C
2011-09-18, 12:09
Jag kan inte förstå riktigt vad man skall ha det till, tycker inte att det fyller någon funktion.

Finns det inte eftermarknads Head up displayer att montera?

Instämmer, ingen funktion jag vill ha. Dock har väl Audi A7 detta som tillval, det är ju nästan en VW….?

/Peter

frazer
2011-09-18, 23:38
Finns det inte eftermarknads Head up displayer att montera?

Verkar inte ha blivit en så stor grej eftersom det krävs en special-ruta som passar just den HUD:en.

Mulder-_-
2011-09-19, 21:00
Har själv aldrig provat HUD.
Det jag läst i andra forum är att det ska vara grymt bra, inget man vill vara utan om man en gång haft det.

Återkommer med MIN uppfattning när jag provat det ;)

frazer
2011-09-19, 23:24
Har själv aldrig provat HUD.
Det jag läst i andra forum är att det ska vara grymt bra, inget man vill vara utan om man en gång haft det.

Återkommer med MIN uppfattning när jag provat det ;)

Jag har aldrig provat i bil, bara i flygplan, och där är det definitivt livsnödvändigt :)