handdator

Visa fullständig version : Centrallås ur funktion, polo -97



nr82
2011-09-15, 10:19
Hej. Har en polo -97 där centrallåset är ur funktion. Har kollat vakuumslangarna så gått de går och de verkar vara hela. Antar att det är vakuumpumpen som har gett sig. Det hände efter att jag lämnade in den på tvätt. Har även ett cargardlarm på den. Men nu så larmar den bara, låser ej upp någon av dörrarna. Hänger larmet ihop med vakuumpumpen?

MiWi
2011-09-15, 11:37
Klassiskt att pumpen kortsluts då vattnet följer kabeln rakt in i den.

Hur hade du tänkt att larmet ska öppna bilen, om pumpen som styr allting är trasigt? Självklart har de ju en gemensam funktion. :)

En ny är dyr, en begagnad sällan bättre än den förra.

nr82
2011-09-21, 08:53
Ok. :)

Tanklocket styrs ju även av vakuumpumpen.. och den får jag inte upp nu. Tips på att öppna tanklocket?

MiWi
2011-09-21, 17:17
Ok. :)

Tanklocket styrs ju även av vakuumpumpen.. och den får jag inte upp nu. Tips på att öppna tanklocket?

Inifrån bakluckan har jag för mig det sitter en nödöppning.

Alternativt kan du göra som jag gjorde, stack in en kniv och petade tillbaka låsdelen. Åker tillbaka lätt då det inte ligger tryck mot det hela.

nr82
2011-11-23, 23:00
Tjena. Nu har jag köpt en ny/beggad vakuumpump och kopplat in den. Den låter när man vrider om nyckeln men den öppnar inte di andra dörrarna. Vad kan det vara för fel då?

Mini_me
2011-11-24, 06:30
Slangarna som är knäckta , kablar som är skadade. Du har satt nåt fel.....etc etc