handdator

Visa fullständig version : Stereo som passar ihop med VW's BLÅ instrumentbelysning ?



2stroke
2011-09-12, 15:04
Hej !

Dags att skaffa ny stereo till en utav Passat'erna ( 3BG ) i familjen.
Skulle vilja ha tips och förslag på enheter som passar/smälter bra in med
VW's BLÅ instrumentbelysning & RÖD knappbelysning.

Falcor
2011-09-12, 15:18
Jag har en Pioneer DEH-5000UB som jag kan ställa belysningen både på display och knappar i en jäkla massa färger, använder dock rött för det är lättare att se än den blåa och passar ändå bra ihop med övrig belysning i min Golf -03.

Marcus
2011-09-12, 15:31
Volkswagen Original MP3-Radio RMT 100
http://volkswagen-zubehoer.de/shop_media/images/product_images/popup_images/6Q0051228.jpg

http://www.volkswagen-zubehoer-shop.de/shop/product_info.php?info=p1707_MP3-Radio-RMT-100.html

Joda
2011-09-12, 19:36
Köpte mig en Alpine 122 tror jag den heter.. Blåtand, USB och AUX in på fronten. Mic medföljer så att man får sig en schysst handsfreeanläggning. Folk jag pratat med i handsfreen tycker att ljudet är riktigt bra.

Denna modell kostade 2000 kr inkl frakt på Ebay. 1000 kr billigare än i sverige vid köptillfället tidigare i år. Den är riktigt snygg i min Passat 3BG -02. Har både blå och röd belysning. Blå display och röda knappar.

Jämförde med Pioneer i samma prisklass innan jag köpte den. Det går inte att jämföra. Alpine är enligt mig överlägsen vad det gäller ljudkvalité.. Bra ljud och bra tryck. Pioneer har säkert modeller som låter riktigt bra.. Men ingen av de modellerna i den prisklassen som den lokala handlaren hade.

/Johan

2stroke
2011-09-13, 17:28
Jag har en Pioneer DEH-5000UB som jag kan ställa belysningen både på display och knappar. Använder dock rött för det är lättare att se än den blåa och passar ändå bra ihop med övrig belysning i min Golf -03 Bilder på den i bilen i mörker ??


Köpte mig en Alpine 122 tror jag den heter..
Den är riktigt snygg i min Passat 3BG -02. Har både blå och röd belysning.
Blå display och röda knappar. Bilder på den i bilen i mörker ??

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ingen som har fler förslag ??

Joda
2011-09-14, 01:36
Orkar inte hålla på med att lägga upp bilder på diverse sidor.. Glömmer ändå alltid av vart jag lagt dem ;) Skicka ett mejl till corre-16vg60@hotmail.com så svarar jag på det och bifogar en bild eller två.

/Johan

jöns
2011-10-05, 10:51
Jag har en Nakamichi MB-X som lyser rött och blått!

Hur tjusigt som helst! Enkeldin!

2stroke
2011-10-05, 13:17
Jag har en Nakamichi MB-X som lyser rött och blått!
Hur tjusigt som helst!
Enkeldin!

Kan du fixa nå bilder på den i mörker och dagsljus ???