handdator

Visa fullständig version : Dålig kvalité på golvmattan Golf GTI VI



viobebe
2011-09-01, 21:31
Verkar vara väldig dålig kvalité på golv mattan, luddar sig väldigt tidigt samt att skräp och dylikt fastnar och man får plocka bort dessa med handen då det går ej att suga upp det med dammsugaren.

Vågar inte tänka på hur den ser ut efter några år, det är många små detaljer som det har snålats med som jag stör mig på, men man får trösta sig att det inte är bara VW som är ensamma om detta, även de dyrare premium märkena går samma spår om inte värre där dessutom de tar hutlöst betalt för varumärket.

Sam
2011-09-02, 01:47
Okej vad ska vi disskutera här?

Beror ju helt på hur man behandlar mattan också, nu säger jag inte att du gör på fel sätt, men vissa stiger in med flod av vatten snö grus tuggummin ja you name it, sen dammsuger dom som tokar som får den att ludda

Rs mannen
2011-09-02, 07:41
Värkar som golfarna blir sämre å sämre kvalitet på. :(
Ev beror det på att det ska vara större skilnad på känslan mellan Audi å vw.
Då Audi är deras "topp" märke. Det ska väl märkas mer att audin är bättre för att motivera folk att köpa det istället.
Var grymt besviken på min golf gti mk5 hur kass kvalitets känsla det var på bilen. Min A4 från 00 var mkt bättre.

Obs. Bara en gissnig på att det är så.

DPC
2011-09-02, 09:41
När det gäller kvalitetskänsla så har det definitivt gått åt rätt håll. Jag kommer från Golf V och kör idag Golf VI och det är en markant skillnad i finish och upplevd kvalitetskänsla. När det gäller själva kvalitén så har jag haft mycket mindre problem med min nuvarande bil (bortsett från skitfel som läckande LEDbaklyktor och känslig ratt) än den gamla.

Mina tygmattor är en så länge fräscha. Det är dock viktigt att ta ur dem i tid innan vintern, annars går det fort att fördärva dem. Viobebe: menar du själva inklädnaden av golvet och inte de lösa mattorna? Om ja så förstår jag vad du menar. Det är riktigt svårt att damsuga bort skräp under de lösa mattorna.

Hooloowoo
2011-09-02, 09:48
Det är inte särskilt mycket bättre i andra bilar, iallafall vad jag har upplevt. Har själv en GTI MK VI och har inga problem med ludd efter snart 4000 mil.. Dock är det som du säger lite svårt att dammsuga ut allt, men med kraftig dammsugare så får man ut det.. Och sen är det ju ett måste med gummimattor om man kör på vintern.

viobebe
2011-09-03, 07:42
DPC:
Yes jag menar inkädnaden av golvet. Vintertid har jag dubbla mattor i bilen dvs gummi mattor nederst och tyg mattorna överst.Jag använder tygmattor vintertid pga att de suger upp fukten bättre. Jag är ganska pedant men tydligen räcker inte det, kan tilläggas att "luddet" har uppstått mest kring bakre instegen, samt precis under baksätes dynan, visst jag har barn och de är väldigt försiktiga, men det hjälps tydligen ändå inte. Slitaget syns :-(.

Min bror har både en GTI V 09:a han säger exakt likadant om mattan i Golfen verkar dessutom vara exkat samma som i Golf VI, men självklart är det en helt annan matta i S3:an, som också kostar 100tkr mer.

Vet någon om mattan i A3 sportback passar i Golfen? De har ju samma bottenplatta.