handdator

Visa fullständig version : Passar ratt från Golf 6 / Scrirocco i nya Polon?



Amazonas
2011-09-01, 10:53
Ngn som har koll på om ratten från en Golf 6 / Scirocco passar i nya Polo (6R)?

Wolverine
2011-09-01, 11:52
Hej Patrik !

Med störst sannolikhet. Har du skaffat ny bil till tjejen/frugan ? Tyckte att jag såg din Superb (med tjejen bakom ratten) här om dagen.

//Ingmar

Amazonas
2011-09-01, 12:06
Japp, plockar ut en ny imorgon :) Sett lite olika inlägg om att inte tutan funkar, medans andra påstår att det är plug´n´play. Jag som ska ha Polon till och från jobbet.

Mycket möjligt att du sett Superben, är ju bara frugan som kör den i princip.

Wolverine
2011-09-01, 13:29
Fenomenet med tutan hade vi en gång på en Octavia.
Kollade dock i ETKA och då finns en del rattar till Polon som har just ett Golf-artikelnummer, så chansen att det funkar rakt av är väldigt stor.

Japp, tjejerna får köra Superb :)

Amazonas
2011-09-01, 19:33
Hmm oki, är ju mest orolig för att de ska skilja ngn kabel till airbagen så att skiten smäller av.

Wolverine
2011-09-02, 07:18
Eftersom airbagarna också har ett Golf-nummer är det nog samma kontakt.
Enda bekymmer som jag ser är om du väljer en multiratt (och inte har det från fabrik)
måste du byta bcm-styrenheten för att få funktion i knapparna.

Wolverine
2011-10-05, 11:55
Eftersom airbagarna också har ett Golf-nummer är det nog samma kontakt.
Enda bekymmer som jag ser är om du väljer en multiratt (och inte har det från fabrik)
måste du byta bcm-styrenheten för att få funktion i knapparna.

Jo, nu kan Amazonas och jag konstatera att det inte är samma kontakt på Polo och på Golf VI,
så köp inga rattar från ebay, även om folk påstår att det ska passa !!

Amazonas
2011-10-05, 12:15
Man blir ju lite förvirrad, hittade denna tråden med flera Polo 6R med Golf rattar... tyvärr är inte min skoltyska tillräckligt bra för att fatta så mycket av denna :)

http://www.polotreff.de/forum/t/194633?

Men när vi provade var det ju inte ens samma kontakt...

Marcus
2011-10-05, 14:16
Han skriver att han inte fått MFA att fungera. Så han har en ratt utan funktioner. Varför köper man inte bara en multifunktionsratt från vanlig Polo eller en multifunktionsratt från Polo GTI?

http://www.carmagazine.co.uk/upload/22354/images/VWPoloGTI2010_3.jpg

Wolverine
2011-10-05, 14:58
Ja, de har nog tricksat med airbagen. Skulle inte förvåna mig om den inte skulle fungera.
En av killarna (han med multiratten) har jo monterad en airbag från en icke-multiratt (!),
så får han defintivt aldrig knapparna att fungera.
Och du såg jo själv att det inte var samma kontakt på Golf-airbagen som på din Polo-airbag.
Airbag är en säkerhetsdetalj och där får man absolut inte fuska med (som han alltså gjorde).