handdator

Visa fullständig version : Engelsk Passat -99 ställa om mpg,miles till l/mil, km.



Adder
2011-08-29, 10:51
Köpte en vinterräser med ratten på fel sida

Tänkte höra om man kan få den lite mer praktisk här i svearike.

*Går de att ställa om mätarställningen till km ? I sådana fall hur ?

*Går de att ställa om färddator till l/mil eller dyl i stället för mpg? I sådana fall hur ?

*Går de att på något smidigt sätta få automatiskt halvljus? I sådana fall hur ?

*Lika så påstod han att Air-bag lampan börja lysa efter att han koppla ur batteriet. Kan de bli så ? Ska kolla felkoder snart så jag se vad de säger.

Henrik.M
2011-08-29, 18:17
Ang miles/km.

Ställ om till följande kod.

STG 17 (Kombiinstrument) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07

xx?xx: Länderauswahl

1 - Europa (EU)
2 - USA (US)
3 - Kanada (CDN)
4 - Großbritannien (GB)
5 - Japan (JP)
6 - Saudi Arabien (SA)
7 - Australien (AUS)


Du ställer om 3 siffran från höger till 1 den står mest troligt på 4 just nu.

Adder
2011-08-29, 18:30
Ang miles/km.

Ställ om till följande kod.

STG 17 (Kombiinstrument) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07

xx?xx: Länderauswahl

1 - Europa (EU)
2 - USA (US)
3 - Kanada (CDN)
4 - Großbritannien (GB)
5 - Japan (JP)
6 - Saudi Arabien (SA)
7 - Australien (AUS)


Du ställer om 3 siffran från höger till 1 den står mest troligt på 4 just nu.

Jag behöver en VAG-COM eller dyl. Hitta lite info på ross-tech. Trodde de gick på något smidigare sätt.

Linus_R32DSG
2011-08-29, 19:56
Jag har vag-com om du är intresserad. (Linköping)

Adder
2011-08-29, 21:13
Jag har vag-com om du är intresserad. (Linköping)

Tja de skulle ju vara en modell. Men hur är de med vag-com. Är de "bara" ett speciellt protokoll. Har odb2 läsare samt obd2 -> usb, är modellen att använda rätt program eller måste man ha en speciell läsare ?

Linus_R32DSG
2011-08-30, 06:37
du behöver en orginalkabel samt programvaran vcds (vilket jag har). Sen är det bara att koppla in bilen och koda in ovanstående ändring. Det låter på din beskrivning som du endast har en felkodsläsare vilket inte hjälper dig i detta fallet

Adder
2011-08-30, 09:00
du behöver en orginalkabel samt programvaran vcds (vilket jag har). Sen är det bara att koppla in bilen och koda in ovanstående ändring. Det låter på din beskrivning som du endast har en felkodsläsare vilket inte hjälper dig i detta fallet

Vad menas med "orginalkabel" ? Jag har förutom en ren felkodsavläsare en odb2 till usb. De behöver vara en special modell av den, eller ?

Linus_R32DSG
2011-08-30, 20:14
Med orginalkabel menar jag en kabel som vag-com känner igen dvs tillverkad av Ross-Tech. Om du har en sådan har du även programvaran då varken kabel eller mjukvara säljs separat.