handdator

Visa fullständig version : Dimljus till GOLF V???



mr_mike
2007-07-21, 22:55
Tänkte kolla om det finns någon pirat firma som säljer lompletta dimljus insatser till Golf V.

Vet att MDS har det till Golf IV..


///Micke

mr_mike
2007-07-24, 13:40
Ingen som vet om det är org som gäller eller om det finns pirat?
Måste man programera om datorn i bilen när man kopplar in dimljus?


///Micke

JWO
2007-07-24, 14:54
Det jag vet att VAG har satser som kostar 600-700:-, är osäker på om man måste programera om...

mr_mike
2007-07-24, 15:00
Det jag vet att VAG har satser som kostar 600-700:-, är osäker på om man måste programera om...


Kan det stämma låter lite väl billigt för att vara org. Kanske skulle ringa och kolla...


///Micke

jocke.w
2007-07-24, 15:08
Beror på hur pass orginal du vill att det ska se ut........ljusvred med dimljusläge ...då krävs det omprogramering.

Men en enkel ljus knapp inne i kupen...då räcker det med ljusen.

Kolla ebay......finns uppsjö med ljusvred samt dimljus

mr_mike
2007-07-24, 16:27
Beror på hur pass orginal du vill att det ska se ut........ljusvred med dimljusläge ...då krävs det omprogramering.

Men en enkel ljus knapp inne i kupen...då räcker det med ljusen.

Kolla ebay......finns uppsjö med ljusvred samt dimljus



Jag vill ju ha de runda ljusen som sitter i svart galler... Sen vill jag ju bara ha så man kan sätta på dem typ...


///micke

mr_mike
2007-07-24, 16:31
Beror på hur pass orginal du vill att det ska se ut........ljusvred med dimljusläge ...då krävs det omprogramering.

Men en enkel ljus knapp inne i kupen...då räcker det med ljusen.

Kolla ebay......finns uppsjö med ljusvred samt dimljus



Jag vill ju ha de runda ljusen som sitter i svart galler... Sen vill jag ju bara ha så man kan sätta på dem typ...

hittade dessa men de har ju ingen hållare. får man kapa ut det själv då eller???

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-Golf-MK5-GTI-Jetta-V-FSI-T-2-0-Rabbit-Fog-Light-NEW_W0QQitemZ280136009684QQihZ018QQcategoryZ33709Q QssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem


http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-Golf-MK5-GTI-Jetta-V-FSI-T-2-0-Rabbit-Fog-Light-NEW_W0QQitemZ280136009684QQihZ018QQcategoryZ33709Q QssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohost ing


///micke

jocke.w
2007-07-24, 17:51
Slit bort plasten fram i fronten så lär det sitta fästen orginal.....gjorde det på passaten, bara att köpa skruv,platsplugg samt plastribborna med rundahål till dimljusen för runt ett par hundralappar.

Bara att beställa dimljus och åka ner till vag å beställa plast!!!!!

mr_mike
2007-07-26, 11:16
Slit bort plasten fram i fronten så lär det sitta fästen orginal.....gjorde det på passaten, bara att köpa skruv,platsplugg samt plastribborna med rundahål till dimljusen för runt ett par hundralappar.

Bara att beställa dimljus och åka ner till vag å beställa plast!!!!!


Tack så mycket... Hur tror du man gär en installaton smidigast. Man vill ju att det ska se så orginal ut som möjligt. Vad är dimljusen kopplade på org? Är det en separat strökälla eller är de kopplade på heljuset med en brytare???


///Micke