handdator

Visa fullständig version : Demontera dörr sidor GOLF V???



mr_mike
2007-07-21, 21:51
Ska börja bygga ljud i min Golf V snart...

Va ute och kollade lite hur man kan tänkas plocka bort dörr sidorna...

I underkant sitter det typ 4skruvar. Men sitter resten med clips eller måste man plocka bort plasten vid handtagen och det sitter skruv där eller hur gör man...


Detta gäller både bak och fram dörrar. Kanske finns någon ritning eller något någonstan?


///Micke

mr_mike
2007-07-23, 13:07
Någon måste väl veta eller????


///Micke

jocke.w
2007-07-23, 14:23
Gissar att det sitter som gammla vag bilar gör med skruv under handtag.

Sök på gammla forumet.....finns en uppsjö med bild tips mm .

mr_mike
2007-07-23, 15:06
Gissar att det sitter som gammla vag bilar gör med skruv under handtag.

Sök på gammla forumet.....finns en uppsjö med bild tips mm .



OK.. Har bara varit andvändare här i ca3 V så jag vet inte vad det gammla forumet är ens???

Har dock inte kört VW mer än 6månader innan heller då jag Åkte Golf IV V6 4Motion. Och den byggde jag inget ljud i heller....


Men är det bara till att bända bort plasten runt handtagen eller ska den skutas i någon spec riktning ???

///Micke

jocke.w
2007-07-23, 18:45
Aaa.....sorry

På förarsidan så plockar du bort plastbiten inne i handtaget....sen ser du hur det sitter.

Brukar finnas vettiga sidor med bilder.......ska leta lite.

Premis
2007-07-23, 19:57
Här :)

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2749615

En del säger att clipsen är körde när man lossar den, andra inte .. vet inte vad som stämmer.

mr_mike
2007-07-23, 20:10
Här :)

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2749615

En del säger att clipsen är körde när man lossar den, andra inte .. vet inte vad som stämmer.


KANON schysst.... Den lilla högtalaren i framdörren? Vilket Tum är de på den?

Kollade på adapters på MDS men fattar inte riktigt vilka jag ska ha till 6,5" högtalarna.

Är de 200mm eller 165mm??? 165 låter ju mest troligt...


///Micke

Premis
2007-07-23, 23:45
KANON schysst.... Den lilla högtalaren i framdörren? Vilket Tum är de på den?

Kollade på adapters på MDS men fattar inte riktigt vilka jag ska ha till 6,5" högtalarna.

Är de 200mm eller 165mm??? 165 låter ju mest troligt...


///Micke

Håller själv på att leta framhögtalare till GTI'n så jag har inte koll på det .. än.
Men själva bashögtalaren fram skall tydligen vara 8". Djup osv. har jag sett på på vwvortex.com eller golfmkv.com har jag för mig.

Sedan misstänker jag att det spelar roll hur många dörrar man har.

mr_mike
2007-07-24, 10:50
Håller själv på att leta framhögtalare till GTI'n så jag har inte koll på det .. än.
Men själva bashögtalaren fram skall tydligen vara 8". Djup osv. har jag sett på på vwvortex.com eller golfmkv.com har jag för mig.

Sedan misstänker jag att det spelar roll hur många dörrar man har.


Ok. Jag har hört att det ska vara 6,5" i dörrarna.? Kollade på bilderna ifrån sidan du skickade med. Där såg det ju ut som om man skulle kunna få dit ett par 6,5" högtalare i org fästena...

på www.mds.se har de ju adapters till dörr högtalarna. Men har du koll på vilka man ska köpa.? Behöver ju även köpa en Front ram till den nya stereon...

///Micke

bighen
2007-07-24, 17:59
Det går att få dit 8" i dörrarna då det sitter typ en 8" original, mellanregistret är 4" men har extremt litet monteringsdjup så det är svårt att hitta något som passar bra. Notera att efter vecka 42 2005 (eller vilken vecka det nu var) så sitter det bara 2-vägs system (8"+1") som standard i bilarna fast det finns galler för 3-vägs...

Vet att det finns färdiga modellanpassade kit med 8"+4"+1" att köpa som går att plugga rätt in i originalkablaget, har för mig Rainbow och Audio System säljer sådana bl.a, vet inte om det har representation i Sverige dock, leta i Tyskland om inte annat.

Premis
2007-07-25, 12:36
Det går att få dit 8" i dörrarna då det sitter typ en 8" original, mellanregistret är 4" men har extremt litet monteringsdjup så det är svårt att hitta något som passar bra. Notera att efter vecka 42 2005 (eller vilken vecka det nu var) så sitter det bara 2-vägs system (8"+1") som standard i bilarna fast det finns galler för 3-vägs...

Vet att det finns färdiga modellanpassade kit med 8"+4"+1" att köpa som går att plugga rätt in i originalkablaget, har för mig Rainbow och Audio System säljer sådana bl.a, vet inte om det har representation i Sverige dock, leta i Tyskland om inte annat.

Rainbow IQ 320.25
http://car.rainbow-audio.de/products/overview.php?lan=2&pro=1&lin=12&kfz=1004
Återförsäljare i sverige för dom är faktiskt MDS. Jag har startat en tråd på Zatzy om dessa med, lite småhugg på det iaf:
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=304850

Har dock inte lyckats leta fram specarna på dom, lite rörig hemsida men det verkar vara en del gott skrivet om dom iaf.

Här hittade jag en hel tråd om högtalarna, dags att plöja igenom:

http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=9703

mr_mike
2007-07-25, 12:57
http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=9703


Kollade lite... Den pioner spelarn skulle jag villja ha i min bil. HAr för mig det finns ramar till dubbel DIN spelare hos MDS med...

Måste kolla upp detta. Men Rainbow högtalare blir det nog inte. Lite väl dyrt kanske Tror det får bli Infinity i dörrarna samt rockford bas drivet av ett 5-kanals steg


///Micke

Premis
2007-07-25, 13:06
Kollade lite... Den pioner spelarn skulle jag villja ha i min bil. HAr för mig det finns ramar till dubbel DIN spelare hos MDS med...

Måste kolla upp detta. Men Rainbow högtalare blir det nog inte. Lite väl dyrt kanske Tror det får bli Infinity i dörrarna samt rockford bas drivet av ett 5-kanals steg


///Micke

Vore kul att höra hur folk tycker att det fungerar med ett vanligt 2-vägssystem i golfen.

Bas/Mid sitter ju i princip nere vid rumpan och diskanten hamnar uppe vid backspegeln, 0.5-1 meter i mellan (!) när man har lärt sig att de ska sitta nästan bredvid varandra egentligen för rätt resultat.

Å andra sidan funkar ju orginal rätt bra i bilen rent ljudbildsmässigt med tanke på detta handikapp.

mr_mike
2007-07-25, 16:49
Vore kul att höra hur folk tycker att det fungerar med ett vanligt 2-vägssystem i golfen.

Bas/Mid sitter ju i princip nere vid rumpan och diskanten hamnar uppe vid backspegeln, 0.5-1 meter i mellan (!) när man har lärt sig att de ska sitta nästan bredvid varandra egentligen för rätt resultat.

Å andra sidan funkar ju orginal rätt bra i bilen rent ljudbildsmässigt med tanke på detta handikapp.


Iofs.. Men med lite andra grejor kan man fläska på lite mer... HEHE...

jag saknar mest det att man inte kan dunka på så högt innan det låter illa. Sen vill man ju gärna ha den där extra basen där bak som man är bortskämd med sen innan. Inte för att jag skulle få för mig att åka på stan en fre eller lördags kväll det är ju det fånigaste som finns. Utan man vill bara ha det där lilla extra när man sitter och åker i bilen på landsvägen.

Ska kolla lite nu i helgen på BRL vad de har för saker man kan lyckas skicka i...


///Micke