handdator

Visa fullständig version : köpråd: polo 1,4 -03



yantra
2011-08-19, 13:09
tjena, min jobbarkompis frågade om jag ville köpa hanses polo, den har gått runt 16000-17000 mil, har ac och färddator och vinterdäck. är 40000 ett bra pris för en sådan och finns det några vanliga fel på dem eller något annat jag bör känna till?


hälsningar tobbe

ventohuan
2012-01-23, 17:24
Ingen som har något att säga om polo? Har själkv planer på en 02-04 något sådant o vill veta lite vad man ska titta efter för fel o brister.

Gullideckel
2012-01-24, 11:20
Jag har kört Polo 9N 2004 i två år / 3000 mil och har mkt gott att säga om den bilen.

Dock skulle jag verkligen rekommendera FSI motorn den är ovanligare men bättre(enligt mig).

Både snål och stark. De 86 hästarna känns som betydligt fler.

Viktigt på FSI motorn är att den är regelbundet servad annars kan man få problem med kamkedjan men i gengäld så slipper man att oroa sig för kamremsbyten i tid och otid.

Alltid svårt att uttala sig om priser på bilar men min har gått lite över 11 000 mil och jag skulle vara nöjd om jag fick ihop 40 stycken tusenlappar för den.

Hittar man en med FSI motorn verkar de dessutom som att den har bättre utrustning/ Sportline tror jag paketet heter (fönsterhissar,lackerade stötfångarlister,el värmda backspeglar, skönare och snyggare färgmatchade stolar säkert mer som jag inte kommer på just nu :) )