handdator

Visa fullständig version : Funderar på ny bruksis.



Hooloowoo
2011-08-19, 07:45
Ja, som rubriken meddelar.. Jag funderar. Skulle vilja ha en bil att köra på vintern med, en 4motion, körde 4motion dieselpassat förra året, och det var sannerligen en av de b¨sta bilarna jag kört på vinterväglag.. Jag sålde dock den i våras, tyckte den var för dyr.. Gjort är gjort.. Nog om det.

Har kikat lite på Golf V6 4motion nu. Innan nån kommer med den lilla detaljen "Den är väl dyr den också?", så javisst. Det är den troligtvis. Men jag är villig att ta den kostnaden, när jag sålde Passaten höll jag på att köpa en S6+ att pendla med.. 4.2liters V8..
Jag kör ganska mycket, och vill spara lite på GTi'n, på vintern iallafall, men vill samtidigt inte sitta på pinnstol när jag är ute och kör. Till tider kan jag sakna Passaten, då den var grymt bekväm..

Så till det väsentliga;
Golf V6 4motion, eller Bora för den delen, vad ska man tänka på..? Kända fel, prylar som gärna slits/går sönder/ osv. Finns lite olika att välja på på blocket, men det varierar en del i pris.. Golf och Bora har kanske grejer gemensamt ?
Kom gärna med adekvata synpunkter, tramsprat är inte så intressant. :)

Marcus
2011-08-19, 08:24
Golf och Bora 1J delar i allt väsentligt komponenter då de bygger på samma plattform.