handdator

Visa fullständig version : Miss ljud från framvagn Golf Gti cab- 88



Kirr
2011-08-18, 23:19
Tjena!

Jag har ett problem med min golf gti -88, för några dagar sen började det komma ett skrapande ljud från höger fram, som kom och gick hela tiden. Jag skruvade ner bromsoket och testa att motionera det, och det gick fint tillbaks ( kunde to.m trycka tillbaks det med handkraft) bromes beläggen va inte slitna, dom va inte nya heller.. ljudet fortsatte och efter någon dag, så började det låta rikligt illa när jag svängde vänster. det låter som det är torrt gummi som går i mot något samtidigt som det låter ett vinande ljud som ett dåligt hjullager.

Så jag skruvade av däcket igen och fick se att däcket går i mot coli-oversen och gjort ett redigt spår i sidan på däcket..
satte på ett smalt reserv däck och åkte ut och testa, men ljudet är kvar, inte lika gummi likt men skrapade och gnällde ljud återstår. Har testat att rycka och jucka på navet med det sitter som det ska. Kan ett hjullager vara dåligt även fast det inte går att ruska på det? eller kan det vara en driv knut som bråkar? kanske växellådan?

Tacksam för Idèer och synpunkter!