handdator

Visa fullständig version : Främre/bakre k-hämmare Mk2 Golf, vilka rekommenderas?



MiWi
2011-08-15, 18:09
Har insett att jag är i behov utav krängningshämmare till min Mk2, främre som bakre.

Åker rätt låg bil, och vill gärna undvika att drivaxeln tar i krängningshämmaren fram. Har ni några förslag på vilka fabrikat jag bör kika på?

fjadrik
2011-08-15, 19:30
Jag har helt nya h&r krängare liggandes. Om det är till en golf 2 du vill ha

MiWi
2011-08-16, 02:13
Jag har helt nya h&r krängare liggandes. Om det är till en golf 2 du vill ha

Stämmer.

Är det främre samt bakre, komplett med de fästen/bussningar som behövs?

fjadrik
2011-08-16, 13:08
Ja, fast jag har byggt egna fästen och krängningshämmarstag med uniballs för att passa mina rörbärarmar. Du kan få köpa rubbet om du vill

MiWi
2011-08-16, 18:26
Ja, fast jag har byggt egna fästen och krängningshämmarstag med uniballs för att passa mina rörbärarmar. Du kan få köpa rubbet om du vill

Hur passar dem mot orignal infästningar? Att det är uniballs gör mig bara glad, men mer hur själva inpassningen blir mot bilen?

GTI-nissen
2011-08-17, 09:36
Ta fortsatta diskussioner via pm eller liknande!

Lillen
2011-08-17, 12:06
Ta fortsatta diskussioner via pm eller liknande!

Angående passform , infästningar mm bör väl diskussionen fortsätta tycker jag?
Det är ju av allmänintresse hur det fungerar?!

Angående köp , byt & sälj så ta det via PM!
Men det är ju bara mina åsikter som intresserad i ämnet!

MiWi
2011-08-17, 16:12
Angående passform , infästningar mm bör väl diskussionen fortsätta tycker jag?
Det är ju av allmänintresse hur det fungerar?!

Angående köp , byt & sälj så ta det via PM!
Men det är ju bara mina åsikter som intresserad i ämnet!

Givetvis.

Det är av allmänintresset att veta hur uniballstaget påverkar infästningen mot en i övrigt original kaross. Resten kör vi på PM. :)

GTI-nissen
2011-08-18, 09:54
Eftersom detta verkar vara en unik infästning på just dessa bärarmarna så tycker jag att det kan tas privat.
Men om ni lägger ut lite bilder som inspiration för andra så kanske jag ändrar mig. ;-)

Lillen
2011-08-18, 10:14
Eftersom detta verkar vara en unik infästning på just dessa bärarmarna så tycker jag att det kan tas privat.
Men om ni lägger ut lite bilder som inspiration för andra så kanske jag ändrar mig. ;-)

Krängarna är ju H&R.
Fästen för andra länkarmar och krängarstag är special.

Men det är inte jag som modererar!

MiWi
2011-08-18, 14:40
Eftersom detta verkar vara en unik infästning på just dessa bärarmarna så tycker jag att det kan tas privat.
Men om ni lägger ut lite bilder som inspiration för andra så kanske jag ändrar mig. ;-)


Krängarna är ju H&R.
Fästen för andra länkarmar och krängarstag är special.

Men det är inte jag som modererar!

"Infästningarna i karossen är original i fram, och i bak så kläms den fast runt bakaxeln och bultas ihop med original nedre stötdämparfäste"

Angående bilder så bifogar jag det då jag har dem. :)